Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Piepende Achterbrug

 
Schrijver klaasmulder
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 juni 2005 19:54 
Hallo, Ik heb vandaag een CX 500 E gekocht. Hartstikke leuk ding !

Alleen de achtervering piept enorm (Pro-Link) Ik heb al de scharnierpunten al ingespoten met WD-40 maar helptniet,

Weet iemand iets ? zijn de lagerbussen rot o.i.d. ? Is dit veel werk ?

Groetjes

Klaas

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 juni 2005 21:38 
Zoek even naar eerdere postings hierover (zie bove) , maar als ik het me goed herinner, ben je aan de beurt voor een ( dure) nieuwe veer....
Succes ermee
Ray ( die wet dat deze vering je flink wat lichter maakt)

Schrijver Michel10318
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 juni 2005 07:17 
Hoi Klaas,

Ik zou om te beginnen de lagers/scharnieren van de prolink even loshalen en invetten. Op de fabriek waren ze destijds uiterst zuinig met smeervet en meestal worden deze lagers tijdens de gebruikelijke onderhoudsbeurten over het hoofd gezien. De lagerbusjes zijn deels meer dan 6 cm lang en slecht bereikbaar waardoor smeren met WD-40 niet afdoende is.
Als niet alle bouten grondig vastgerot zijn is het hooguit 1 uurtje werk. Het makkelijkts gaat het als je eerst even de uitlaat loshaalt zodat je overal goed bijkomt.

Veel succes

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 juni 2005 08:27 
Filterhuis en spathuis eraf dan kan je de prolink demonteren ook achterwiel eraf ,doe dit voor dat je de hele achter brug gaat demonteren dan kan je horen of het nog piept of dat je teveel ruimte heeft voor een gehele revisie van de lagers etc - etc
ouwe_jan
p/s werk ze
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver roadrage
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 juni 2005 20:33 
Was al op zoek naar een toppic op het prikbord over dit probleem. Heb het zelfde probleem met een GL500. Paar weken terug verdachte olie op de zijstandaard gevonden, maar geen punt van lekkage kunnen vinden. Sinds een lange rit afgelopen weekend is ie gaan piepen. En als ik het wel heb hoort er bij de veer olie te zitten dus ik vrees het ergste.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Piepende Achterbrug

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven