Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lampje vervangen

 
Schrijver Titus
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2005 01:04 
Hoi lezers,
Ik heb een simpel probleem, maar weet toch niet hoe het op te lossen. Ik ben zojuist klaar met het herstellen van een cx (silverwing na een schade. Blijkt dat het dimlicht niet werkt. Het onderhoudsboekje zegt niets over een lampje vervangen. Voordat ik de stelschroef lasdraai en die niet meer vast zou kunnen krijgen: Hoe vervang ik een lampje bij een koplamp van een Silverwing?

Vast bedankt voor een antwoord.

P.s Voor degenen die reageerden op mijn vraag naar silentblocks. Ik heb een verbinding met een bout gemaakt, waarbij ik ipv het silentblock rubber ringen heb gebruikt. Volgens mij zit dit nu prima.

Groet,

Bert

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2005 09:18 
ja Bert wat voor merk kuip heeft jou Silverwing want daar zit de kloe
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Titus
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 juli 2005 09:35 
[i][/i]
Beste ouwe_Jan, Ik begrijp je vraag niet helemaal. De kuip is van het merk Honda. vanuit de kuip kom je niet bij de koplamp Daar gaat enkel een stelschroef/bout (voor de hoogtestand vd koplamp) naar de koplamp en verder zie je langs de rand van de koplamp een stelschroef om de lichtbundel naar links/rechts te stellen. Als ik die helemaal losdraai ben ik bang dat het moertje valt en dat je hem niet meer kan vastzetten. Weet je de oplossing? Groet,
Titus

Schrijver Guernica
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 juli 2005 09:50 
Titus,

Zoals je zegt: het asje voor hoogteregeling niet losdraaien, daar zit nl een veertje en wat rondsels en een moertje binnenin.
Hoe je wel te werk gaat: verwijder de grote zwarte knop van de as (zit met een binnenzeskantje vast) en draai dan de grote moer eraf. Je koplamp komt er zo uit en alles blijft mooi hangen.

Daniël

Schrijver Titus
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 juli 2005 11:39 
Dank je Daniël
Voor elkaar

Schrijver Guernica
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 juli 2005 12:56 
Graag gedaan.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lampje vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven