Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

chokekabel vervangen

 
Schrijver startweer
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 juli 2005 15:02 
Omdat mijn choke steeds moeilijker uit trok, (en nu dus helemaal niet meer) en omdat harry weigert te starten zonder choke, wil ik de choke kabel vervangen. Wat is de handigste werkwijze? Ik heb de bovenkant van de kabel al losgemaakt en weet dat de tank eraf moet. Dat lukt ook wel. En nu?
Bij voorbaat dank voor de tips.

Gea (die ooit wel zal leren dat onderhoud op zijn tijd beter werkt)

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 juli 2005 15:13 
Alles weer vastzetten en heeeeel veel WD40 erin spuiten!
Dat helpt tegen alles, behalve vastgelopen motorblokken en -relaties.

Groetjes
Ray ( die Gea niks nieuws verteld...)

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2005 11:01 
Controleer eerst even of de 'borgmoer' aan de bovenkant niet te vast is gedraait. Hiermee kan je de stroefheid instellen.

Ik had mijn kabel vervangen en toen bleek de oude kabel nog goed te zijn, alleen te vast aangedraait.

Het eraf halen is niet zo'n probleem:
Tank eraf, bovenkant los, dan onderkant losschoeven, dan tussen de carbs de kabel naar achteren buigen. Dan het 'tonnetje' zijwaarts uit de uitsparing halen.
Vastzetten in omgekeerde volgorde. Vooral het tonnetje weer vastzetten is een gepriegel. Met 2 personen moet dat lukken. 1 trekt de choke omhoog (met b.v. een schroevendraaier) en de ander probeert het tonnetje op zijn plek te krijgen.

Succes.
Orm.

Schrijver ffroidbise
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 juli 2005 19:12 
Ik zit met het tegengestelde probleem.
Mijn choke kabel blijft niet uitgetrokken, maar schiet telkens weer terug, tenzij ik hem uittrek en 10° draai. Maar ik zal die borgmoer eens een trekje geven.

ffroid

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 juli 2005 19:18 
Ik kan geen borgmoer vinden. Heb het hele kabeltje los gehaald van het frame, maar kan niks vinden dat vaster of losser kan.

Gea

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 juli 2005 19:31 
Even spieken bij Rob?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 juli 2005 09:53 
Als je de kabel indrukt (choke dicht dus) stoot de knop tegen een plastic kapje. Onder dit kapje zit een soort ring die je kan draaien en daarmee bepaal je de kracht.
Onder dit geheel zit het vaste deel met schroefdraad dat aan je stuur bevestigd wordt.

Ik weet niet hoe het beter uit te leggen.

Orm.

Schrijver startweer
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 juli 2005 14:37 
Orm, dankjewel. Nu begrijp ik wat er bedoelt wordt. Helaas kreeg ik m niet los. Niet sterk genoeg. Maar mijn buurvrouw is héééél sterk. Die kreeg de choke een heel klein beetje uit getrokken. Toen kon er wd 40 in. En nou doet ie het. Maar ik vervang toch binnenkort de kabel maar. Want nu zakt ie weer erg gemakkelijk terug.

Vrienden, bedankt!! Harry startweer.

Gea

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 juli 2005 16:01 
Volgens mij MOET ie ook trugzakken! De choke is bedoeld om te starten, en ik hou hem nog heel ff met de hand omhoog, maar dan ga ik rijden en laat de choke dus dicht. Het is nl. ook niet de bedoeling om de choke lang open te laten zoals bij een auto vroeger.
Iedereen mee eens?
Groeten
Ray (die zijn motor niet graag laat "stikken"....)

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 juli 2005 13:41 
Normaal leg je de choke aan zolang de motor nog koud is. Bij alle andere motoren die ik heb gereden zakte hij niet terug, en dat hoort bij de CX ook niet...

Zeker op motoren die krap staan afgesteld (ook hele nieuwe, die worden ivm de emissie-eisen heelmager gezet) is het stationairtoerental hoog en de choke NOODZAKELIJK om te kunnen starten. Die moet je pas terugzetten als de temperatuur van de olie het toelaat, anders houdt 'ie geweldig in.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 chokekabel vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven