Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Probleem carburateurs?

 
Schrijver jthole
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 juli 2005 11:40 
Wanneer ik het gas meer dan gemiddeld opentrek begint mijn CX rond 7000 toeren te stotteren, net alsof hij te weinig brandstof krijgt (of verzuipt?). Wanneer ik geleidelijk gasgeef is er niets aan de hand en loopt ie gewoon soepel. Ik heb er voornamelijk last van wanneer ik wil inhalen, waarbij ik dus snel wil optrekken. Onder de 7000 toeren loopt ie perfect, maar daarboven gaat ie schokken en inhouden (tenzij ik heel rustig gas geef dus).

Klinkt dit als een probleem met de carburateurs? Ik heb naar het luchtfilter gekeken, en dat ziet er schoon uit (moet ik bij de volgende beurt wel vervangen). Het motorblok is er pas onder gekomen, maar daarbij zijn wel de oorspronkelijke carburateurs gemonteerd. Wat mij verbaast is dat de motor wel gewoon opklimt in de toeren als ik weinig gasgeef, en alleen problemen heeft wanneer ik het gas meer opendraai.

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Schrijver jthole
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 juli 2005 11:49 
Ik heb net gezocht op "inhouden". Dat had ik natuurlijk moeten doen voordat ik mijn bericht postte.
- De inlaatrubbers lijken dicht te zijn
- Het is niet altijd bij hetzelfde toerental (tussen de 6500 en 8000 zou ik zeggen), en de CDI is een paar maanden geleden vervangen
- Bougies heb ik nog niet gecontroleerd, maar zal ik eens naar kijken. Bougiedoppen heb ik een poosje geleden vervangen (door exemplaren van louis.de)

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2005 12:02 
http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&fo rum=6&topic=3149

Mischien kan deze topic helpen.
Probleem is bij mij nu opgelost.

Groeten
Terry

Schrijver Pluis
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 juli 2005 12:30 
Ik heb hetzelfde probleem gehad, dat bleek geen goede bougies te zijn.

Ik zou de bougies controleren, schoonmaken en op afstand zetten. En mischien de versie zonder weerstand erinzetten? (DE8A)

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 juli 2005 16:01 
En anders worden het de bobines onder de tank, dat was bij mij toen het probleem. Maar eerst inderdaad de goedkopere dingen maar eens vervangen, die bobines kunnen altijd nog...
Groeten
Ray ( die ziet dat Pluis gelukkig niet op zijn vingers is gevalllen)

Schrijver jthole
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 juli 2005 14:29 
Bougies zien er goed uit qua kleur, en staan op de goede afstand. Luchtfilter ziet er ook goed uit, en heb ik voor de zekerheid uitgeblazen. Ik gooi eerst maar eens een flesje carburateur reiniger door de tank, en dan zal ik eens zien hoe het dan gaat.

Schrijver Pluis
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 juli 2005 13:38 
Meet de boudiedoppen eens door, die mogen niet ver boven de 5KOhm uitkomen.

Pluis

p.s.: Thanks Ray!

Schrijver jthole
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 juli 2005 22:37 
Ik heb een tank leeggereden waar een flesje carburateurreiniger inzat, en de motor pakt een stuk beter op, maar het probleem is boven de 7000 toeren nog niet helemaal weg. Het is wel een stuk minder geworden.

Morgen maar eens de bougiedoppen doormeten, en desnoods de bougies vervangen door het type zonder R.

Schrijver jthole
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 sept. 2005 16:42 
Nieuwe bougies zonder ontstoringsweerstand hebben ook iets geholpen, maar het is nog niet helemaal weg. Aan de kleur van de bougies te zien loopt hij rijk genoeg, en ik krijg ook geen knallen in de uitlaat bij gas los.
Ik heb de stator doorgemeten (waarden uit de Haynes) en dat lijkt ook goed. Bougiedoppen lijken ook in orde qua weerstand.
Wanneer ik de carburateurs uit elkaar moet halen heb ik geen motorfiets, en ik heb geen eigen sleutelruimte. Dat moet ik dus goed plannen of deze winter een keer aan Menkel overlaten.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 sept. 2005 00:23 
Nog een keer flesje carburateurreiniger in de tank?
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver jean-pierre
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 okt. 2005 20:27 
Ich Habe probleme mit mein Honda cx500
er fâhrt nur bis 120 Kmh die kerzen sind schwarz bj 1982 die manbrane sind ok wer kann mir helfen danke sehr

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Probleem carburateurs?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven