Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Contactslot CX-500

 
Schrijver erik_68
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2005 12:32 
Hallo,

Sinds afgelopen zondag is mijn contact slot kapot. Hij had wel eens eerder kuren maar nu lijkt hij definitief de geest te hebben gegeven. Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen hoe je kunt controleren dat het inderdaad je contact slot is ? Eigelijk bedoel ik dus gewoon, hoe overbrug je het slot ? Heb dat wel eens bij een BMW gedaan en dat ging prima, maar hier krijg in niet eens de connector van het slot. En last but not least, als het inderdaad het slot is, hoe kan ik dat dan vervangen ? Ik zag dat er via internet nog wel wat her en der te koop is aan nieuwe sloten en ook aan sloop enzo maar ben niet echt al te handig met mechanise dingen. Electra en electronica is me echter op het lijf geschreven. Wie helpt me verder...

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juli 2005 17:00 
Kijk even onder Techniek / Hulpmiddelen, daar staat het bedradingsschema en kun je uitvogelen welke punten je moet doormeten.

Het slot zit onder de kroonplaat vastgeschroefd en is daar verbonden met een 6-polige stekker.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2005 20:00 | Aangepast door: Moderator 
verder kan je het contacten demonteren schoonmaken en als er niks is door gebrand weer moteren ,als hij of zij voordien geen problemen had moet ie het weer doen,anders heeft Marcel misschien nog wel een goede kontakt maker liggen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Vogeltje
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 juli 2005 19:04 
Hallo

Enige tijd geleden werd door iemand ook een contactslot te koop gevraagd.
Ik heb hierop gereageerd, maar waarschijnlijk is er van die kant geen belangstelling.
Het is een slot van een CX500E en er zitten 3 sleutels bij waarvan 1 orgineel.
De kosten zijn inclusief verzenden € 10,50

Nico

Schrijver erik_68
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 aug. 2005 20:32 
EEhh, ik heb een foutje gemaakt met inloggen geloof ik..... Maar goed, nog ff over dat slot. Heb het stekkertje met veel moeite eraf weten te krijgen. Er zijn duidelijk gecorrodeerde contacten te zien. Er zit namelijk groene uitslag op en rondom de stekker. Dat zit dan dus vermoedelijk ook op de contacten van het slot zelf. Doorverbinden van de stekker had het gewenste resultaat. Aka, het contactslot is overleden. Echter, nu ontstaat het probleem. Hoe krijg ik dat contact slot eruit ? Zoals al gezegd, ben niet zo'n licht op mechanisch gebied. Wat is de hierboven genoemde kroonplaat ? En wat als ik er een ander slot inzet ? De contacten van mijn stekkertje zijn nog steeds gecorrodeerd. Ik denk dat ze op de een of andere manier uit het hulsje moeten kunnen zodat ik ze kan schuren met wat fijn schuurpapier, maar of dat ideaal is ? En past het hierboven aangeboden slot op mijn oude CX-500a (denk ik tenminste) ? Want de prijs is allerminst slecht te noemen.

En last but not least, woont er geen handig CX club lid in mijn buurt die me kan helpen ? En zo ja, wil die dat dan ook :-) ? Ik wil het wel graag zelf doen om er ook van te kunnen leren. Want als je altijd alles maar laat doen leer jezelf niks en das jammer.

Viel me vandaag gelijk wat anders op, er zit olie onder aan het moterblok. Heb ik nog niet eerder gezien maar maak me er wel zorgen over. Moet dat ?

Groetjes

Erik

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Contactslot CX-500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven