Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Levensduur banden

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 juli 2005 23:58 
Over banden;merk en type hebben we het al gehad. Wat ik niet terugvindt is : hoelang gaat een band;en dan specifiek de achterband mee ?
Dit onafhankelijk van het merk;want daar zit ook wel verschil in.
Rekening houdend met het doorsnee CXrijdergebruik.

Terry

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 juli 2005 01:01 
heb batllax en ded 12k haalt ie wel rijd er dan ook niet veel mee heb ze ook op mijn xj900 diversion en daar blijft ie evenlang op liggen
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Orm
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 juli 2005 09:42 
Ik rijd op Pirelli's en doe daar 20k met de achterband en 25-30k met de voorband.

Orm.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 juli 2005 14:54 | Aangepast door: Floris 
Bridgestone BT45
achter: 11k-14k en voor 13k-17k
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 juli 2005 01:36 
Inderdaad een lekkere band om mee te rijden die Bridgestone. Voelt goed aan. Heb er net weer een paar nieuwe om laten leggen (niet bij de
Mafia hoor !!).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jthole
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 juli 2005 11:12 
Ik ben ook heel tevreden over de BT45's. Voldoende grip, ook bij nat weer, en op een droog wegdek heel vertrouwenwekkend in de bochten.
Als volgende band gaat er zeker weer een BT45 om.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 juli 2005 12:59 
Zie ook de test in het Duitse Motorrad, met als conclusie: Mit verlässlich hoher Haftung vermittelt der Bridgestone in allen Lagen ein souveränes Fahrgefühl, das durch eine messerscharfe Lenkpräzision, gutes Handling und eine makellose Kurvenstabilität bei forscher Gangart perfektioniert wird. Das best Fahrwerkstuning für die CX 500 heißt Battlax BT 45.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 juli 2005 23:20 | Aangepast door: Roelof 
Ben ik helemaal mee eens! Voor mij geen alternatief voor de BT45. Ook voor de CX650E.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver bossebol
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 sept. 2005 01:50 
Beste mensen, ik moet de banden vervangen op mijn gl 500 uit '82. Ik wil er echter de winter mee doorrijden. Ik heb het idee dat die BT 45 aardige banden zijn maar een setje kost zo € 240,-. Weten jullie goedkope adressen voor deze banden? Ik woon in Wijk bij Duurstede

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 sept. 2005 09:24 | Aangepast door: Floris 
Die prijs klopt wel, hoor. Het zou met goed zoeken misschien € 20 goedkoper kunnen, maar dan houdt het wel op. Kwaliteit kost geld en veiligheid is onbetaalbaar.

Tip: vraag 'ns offerte bij Gert Altena in Kamerik (vlakbij Woerden) en zeg maar dat de CX club je gestuurd heeft. Het telefoonnummer is: 0348-400 317.

Bridgestone tyre selector
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 30 sept. 2005 23:29 
Bedankt Floris, dat ga ik doen. Natuurlijk is veiligheid onbetaalbaar maar op de Bridgstone site staat bijvoorbeeld een prijs ($72.95 Bridgestone BT45V 100/90V19 Front Tire #072494 Mfg.#: 072494) terwijl een dollar ongeveer gelijk is aan 80 eurocent. Een BT 45 komt dan op ± € 60,-. Dat is een heel verschil.
Ik ga horen wat Gert te bieden heeft.
Bedankt.

Schrijver reinier
Gast 
#12 | Geplaatst: 21 okt. 2005 17:07 
Beste Orm,wat zijn jouw ervaringen met die pirelli's? Het klinkt wel aanlokkelijk zoveel kilometers en als je je wilde cx-haren verloren hebt is het het overwegen misschien wel waard!

Schrijver jthole
Gast 
#13 | Geplaatst: 18 nov. 2005 10:40 
Ik heb nu zo'n 12k gedaan met mijn achterband (BT45) maar er moet nu een nieuwe op, zeker gezien de winter. Mijn voorband is nog goed, en gaat zeker nog wel een tijdje mee.

Dit was mijn eerste set BT45's (hiervoor zaten er Dunlops op) maar ze zijn mij heel goed bevallen.

Schrijver jthole
Gast 
#14 | Geplaatst: 18 nov. 2005 10:41 
Voor Orm: ik zou ook wel graag willen weten hoe die Pirelli's jou bevallen.

Schrijver Orm
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 nov. 2005 17:16 
Sorry, Topic tijdje niet gezien.

De Pirelli's bevallen prima. Ben inmiddels aan mijn 3e setje bezig.
Aangezien de banden van 'hard' rubber zijn moet je wel rekenen op iets minder grip, zeker in de winter.
Zelf rij ik de gehele winter door en ook op sneeuw geen problemen. Alleen snelheid en afstand tot voorganger aanpassen, maar dat moet altijd.
Ook is het m.i. niet verstandig met deze banden plat door de bocht proberen te gaan, maar dat wil met mijn GL toch niet. Ik rij meestal 60-80Km wegen en af en toe een stukje snelweg dus snel gaat het allemaal niet.
Als deze banden versleten zijn komen er zeker weer Pirelli's onder.

Nog een voordeel: zelfs met een lege band kan je doorrijden (ooit ontdekt dat de motor lager lag en toen had ik 1 bar in de achterband zitten, toch maar opgepompt)
Een nadeel (voor de motorzaak) Ze zijn erg lastig om te leggen omdat ze zo stug zijn. De eerste keer koste het ruim een half uur. Er werd zelfs gecontroleerd of ze we de goede maat besteld hadden.

Orm.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Levensduur banden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven