Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Prutsende dealers

 
Schrijver rbjacobs
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2005 21:50 
Ik heb een CX van m'n schoonvader gekregen, die hij altijd 'bij de dealer' in onderhoud heeft gehad. Ook een professional kan een steekje laten vallen, maar wat dacht je hiervan?

De achterband zit verkeerdom op de velg
De nokkenaskettingspanner zat los (was de oorzaak van een aardige rammel, waar hij al weer voor bij de dealer geweest was)
Final drive sprocket zat los - dat zijn 5 bouten, die 50 Nm ieder aangedraaid horen te zijn, die nu dus met de blote hand losgedraaid konden worden
De uitlaat was gemonteerd zonder pakkingen
Benzinefilter zat omgekeerd. Op zich niet zo'n punt, maar het was het oude filter, dus alle oude vuil zat aan de carburateurkant... Met alle problemen van dien.

Doe jezelf een groot plezier, en vertrouw niet blindelings op de dealer. Of nog beter, sleutel zelf. De CX is echt niet moeilijk.

Groeten,

Rob.

Schrijver janreb
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2005 22:38 | Aangepast door: janreb 
Een dealer???? Van wat anders zeker. Ik heb mijn CX sinds 1992 en doe alles zelf. Normaal onderhoud is goed te doen. Ik ben nog wel iets verder gegaan: blok compleet gereviseerd en ook nog eens 2 maal een nieuwe dynamo gemonteerd en balhoofdlagers vervangen. Hoe heette die dealer eigenlijk?
Groeten,
Reyer

Schrijver rbjacobs
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2005 23:25 
Motordealers natuurlijk! :-)

Als je drugsdealers aan je motor laat zitten ben je in ieder geval van alle bijgeluiden af. (Bijkomend nadeel: complete motor is ook pleite)

De band en uitlaat zijn trucs van Kruisinga, Gouda. Gek genoeg hebben m'n schoonvader en twee dealers daarna de fout nooit ontdekt en gefixt. De drive sprocket kan hun fout zijn, of het moet door normaal gebruik los kunnen trillen, geen idee. De rest van de trucs zijn van Lorper, een Honda dealer in Duitsland.

Ik denk dat dit soort domme fouten komen door een gebrek aan interesse in de motor; wij rijden iedere dag op dat ding en willen weten hoe het werkt, zorgen dat het netjes werkt. Een dealer zal zich moeten richten op de centen, dus een monteur krijgt niet de tijd om naar dingen te zoeken waar de klant niet om vraagt, zoals de achterband verkeerdom - zeg nou zelf, dat verwacht je niet!

Een CX-revisie wil ik van de winter gaan doen, op de oudere van de twee, maar op dit moment heb ik al een CB500F en een CB550F open liggen. Ik denk dat ik het daarbij moet houden voorlopig, anders word ik gek.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 juli 2005 23:40 
Achterband verkeerd om, vorig jaar ook meegemaakt. Ik zag het toen ik thuis was. Meteen teruggereden, met excuses is de band er opnieuw opgelegd.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 19 juli 2005 00:12 
Zie ook onder 'Over CX' -> 'CX verhalen' -> 'Alle reparateurs de WW in'.

Overigens zijn er gelukkig nog genoeg met liefde en aandacht voor het vak.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 juli 2005 01:30 
Hé Coen al weer terug van jouw CXmotorfiets/panda vakantie, of zit je in een internetcafé?

Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Prutsende dealers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven