Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

freewheelkoppeling

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 juli 2005 11:46 
hier ben ik dan weer
ik heb de motor eruit gehaald, het achterste carterdeksel verwijderden op zoek gegaan naar de spelbreker.Alles demonteerde vlot en net toen ik dacht dit wordt hier een makkie kreeg ik toch nog een obstakel voorgeschoteld war ik toch een eindje mmee zoet was.Namelijk het vliegwiel van de krukas trekken met een drie -armige polietrekke ( WAT SPANT DIE ZEG).Toen die uiteindelijk toch loskwam sprong die wel een halve meter de lucht in.Toen zag ik de ver dachte op de achterkant van het vliegwiel, maar bij het nader onderzoeken viel mij niets op die tot het naratelende geluid van de startmotor kon leiden.Nu maar verder zoeken en nu denk ik toch iets te hebben gevonden, namelijk ik vermoed dat het geluid voorkomt van hetinelkaar ingrijpen van het grote tandwieldie op het vliegwiel zit met het kleinere tussentandwiel ,dit heb ik geconstateerd toen ik dit grote tandwiel met de hand vlug deed ronddraaien.dit zou dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak zijn en dus niet de freewheelkoppeling.Al bij al vond ik het toch eigenaardig omdat je met het blote oog geen noemenswaardige schade aan de tandwielenzag,maar door het verwissellen van de tandwielen door een set occasietandwielen merkte ik dat het geluid weg was.Kan er iemand mij bijstaan in dat verhaal voor ik mijn patient weer toenaai

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 juli 2005 11:51 | Aangepast door: Floris 
Zou je je willen registren voor het Prikbord en inloggen? Dan weten we wie je bent en dat praat een stuk gemakkelijker. Bij voorbaat dank!

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marnix
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 juli 2005 12:34 
de naam is marnix

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 freewheelkoppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven