Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor slaat na 30 min. af

 
Schrijver mavado
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 juli 2005 15:25 
Ik heb een klein vraagje, als ik een half uurtje gereden heb met mijn CX 500 uit 1980. Valt er 1 cilinder uit, en vervolgens stopt mijn motor er helemaal mee. Pas als deze afgekoelt is (na ongeveer 15 - 20 min.) Start ie weer met 1 druk op de knop. Voor die tijd kan je starten wat je wilt, maar er gebeurt dan helemaal niks. Ik heb me laten vertellen dat er dan een bobine stuk is. Klopt dit, of zou er nog wat anders aan de hand kunnen zijn ?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 juli 2005 15:41 | Aangepast door: Floris 
Probeer eerst 'ns nieuwe bougies (afstellen op 0,6) en maak de stekkerblokken schoon. Meet de bougieskappen door (max. 5 kOhm). Als dat niet helpt kunnen de bobines defect zijn, ruil ze even om met een andere CX.

De laatste en meest waarschijnlijke mogelijkheid is een kapotte dynamo. Door het opwarmend motorblok gaan de scheurtjes in de isolatie open en wordt sluiting gemaakt. Je kunt deze theorie testen door de dynamo eerst in koude en daarna in warme toestand door te meten. Als de resultaten uiteen lopen dan weet je voldoende.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor slaat na 30 min. af

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven