Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nieuwe nokkenasketting legggen

 
Schrijver marnix
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 juli 2005 08:54 
ik heb zojuist mijn nokkenasketting vernieuwd en ook de spanner en geleider en ben te werk gegaan zoals beschreven in het werkboek,nu ben ik enkel nog een beetje onzeker van de juistheid van de afstelling omdat het boek toont dat als de linker zuiger in het BDP staat, deaslijn die door de boutjes loopt van het nokkenastandwiel overeenstemt met de merktekens op het karter en dat de aslijn van de krukas die door het midden van de spiebaan loopt overeenstemt met de merkpijl . zoals je ziet looptdie aslijn ook TUSSEN 2tandjes van de krukas door,maar bij mij loopthij eigenlijk meer op een tand dan ertussen. kan het zijn dat zo een minieme afwijking een invloed heeft?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 juli 2005 09:20 
ja het groote tandwiel kan op twee manieren er opgezet worden kijk maar naar de tandwiel en de bout gaatjes,als je het tandwiel een halve slag omkeerd is de weer anders
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 juli 2005 11:36 
Tsja, lastig te omschrijven. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

De nokkenas heeft de neiging om te verspringen tijdens de montage, let daar goed op. Als je twijfelt over de juiste positie, duw dan een beetje tegen de rechterkant van de ketting (5), daar waar de spanner komt te zitten.

Het is verstandig om dit meerdere keren te checken, want deze montage bepaalt je kleptiming. En als die verkeerd is dan kun je het zaakje weer opnieuw uit elkaar halen. Succes ermee.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver janreb
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 juli 2005 14:03 
Het is een duidelijk verhaal in het boek, het is alleen moeilijk te zien of het in werkelijk ook juist op zijn plaats zit omdat er op het oog altijd wel een afwijking is. Ik heb overal een lineaal overheen gehouden en alles wel een keer een tandje vershoven gemonteerd om te zien of het beter kon. Als het niet te verbeteren is moet je aannemen dat het goed is.

Schrijver marnix
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 juli 2005 15:28 
heb nu nog eens het nokkenastandwiel een halve toer gedraaid en ik vind deze positie beter, nu nog alles dicht doen en proberen maar

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 juli 2005 18:16 
wel de links kleppen op tuimelen gezeten de rechtse cylinder op zijn hoogste punt
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 juli 2005 13:17 
Bij het afstellen van de krukas tov de nokkenas en het er op leggen van de nokkenasketting haal ik juist eerst alle spanning van de kleppentrein af (gewoon door de stelboutjes helemaal los te draaien) om te voorkomen dat door die tegendruk een foutieve afstelling wordt gevonden. En overigens het werkt gewoon heel erg gemakkelijk/relaxed vind ik.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nieuwe nokkenasketting legggen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven