Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

probleem

 
Schrijver marnix
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 juli 2005 08:03 
nieuwe nokkenasketting gelegd en geprobeerd te starten , startte niet.
bougies uitgedraaiden tot de vaststelling gekomen dat ik geen onsteking heb.Wat kan de oorzaak zijn?Als de nokkenaskettin verkeerd zou liggen zou ik toch op zijn minst ontsteking moeten hebben??

Schrijver marnix
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 juli 2005 08:46 
heb nogmaals geprobeed door 1 van de contactjes die op de dodemansknop zaten te bewegen en ik had nu wel onsteking en de motor draaide,maar na ongeveer 2 min draaien hield hij er terug vanzelf mee op ( ontsteking was terug weg) . misschien zit de oorzaak in de dodemansknop?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 juli 2005 08:48 | Aangepast door: ouwe_jan 
verbind dan even de twee draadjes door en je weet het
ouwe-jan
controlleer ook de stekkers en haal ze een paar keer van elkaar af en aan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 juli 2005 10:43 
Heb je een CDI ontsteking? Haal de zwart-witte draad bij de CDI los. Als de motor nu wel draait zit de fout in de zwart-witte draad die naar de dodemansknop en het contactslot gaat. (Let op, met dit experiment is de motor alleen stil te zetten door de bougiekappen los te trekken)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marnix
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 juli 2005 12:54 
alles wat jullie beschreven hebben al geprobeerd , soms krijg ik wel vonkvorming aande bougies die dan geleidelijk aan afneemt tot niets. voor het leggen van de nieuwe ketting had ik dit probleem niet.ook eigenaardig dat de motor vanmorgen wel draaide. nog een vraagje. als de nokkenasketting 1 tandje zou verdraaid liggen zou de motor dan ook draaien?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 juli 2005 13:13 
Lijkt op een condensator (in de CDI) die bij het warm worden de elektrische lading niet kan vasthouden.
Dus probeer een andere CDI box. Kijk ook even naar het contactslot en spuit daar Contactspray in.

Als de nokkenasketting 1 tandje verkeerd staat zou de motor in principe wel moeten lopen; alleen zou dat dan heel beroerd (sputteren/overslaan) zijn en zou je geen vermogen hebben.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver janreb
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 juli 2005 21:11 
Altyd even terug naar de basis. De CDI was goed, dus dat nu ineens niet meer goed zou zijn is onwaarschijnlijk. Alle draden van de ontsteking nalopen op kabelbreuk of slecht contact of kortsluiting.

Schrijver janreb
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 juli 2005 21:14 
Overigens, liep de motor wel goed, al was het maar eventjes?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 juli 2005 09:06 
is benzine kraan open of zit er geen benzine in de tank
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marnix
Gast 
#10 | Geplaatst: 30 juli 2005 14:23 
probleem is opgelost.
ik ik heb er een andere cdi opgezet en alles was terug tip top, blijkbaar is die cdi-doos nogal een zwakke schakel bij de cx-en.het probleem dat ik vroeger had van het af en toe overslaanvan de motor was waarschijnlijk al te wijten aan het stuk gaan vab de cdi en niet aan de carburators.de freewheelkoppeling is nu ook in orde,de oorzaak daarvan was niet de veertjes die stuk waren maar de geslepen as die contact maakt met de 3 rolletjes die teveel inkeepingetjes vertoonde door het vele malen starten (dit is bijna niet te zien met het blote oog, maar wel voelbaarmet de vingertoppen)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 juli 2005 15:15 
Gelukkig Marnix dat de problemen zijn opgelost en nu maar vele klm maken met je motor
heb je nog vragen antwoord krijg je altijd,goed of slecht
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 juli 2005 15:32 
Bedankt voor het afmelden. Misschien zou je de CDI naar Rupert Vanderhaege willen opsturen? Hij is onze club-expert wat betreft CDI's.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marnix
Gast 
#13 | Geplaatst: 30 juli 2005 17:48 
is die defecte cdi nog te herstellen?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 juli 2005 19:03 
JA
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver rupert
Gast 
#15 | Geplaatst: 12 aug. 2005 19:25 
Volgens mij spijtig genoeg niet. Maar ik kan in de bestaande ijzeren behuizing wel voorzien van nieuwe elektronika. Vandaar de vraag om de kapotte box te krijgen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven