Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor rijdt op 1 cilinder

 
Schrijver Frans
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 aug. 2005 09:14 
Via de mail binnengekomen:
(Zou leuk zijn wanneer de reacties rechtstreeks gemaild zouden kunnen worden naar Chuck )

"Hi guys and gals. My cx is somewhat out of commision. Seems to idle but anything above that till 3000 rpm just one cylinder fires then its hang on. Doesnt make for very smooth riding. Regards, Chuck"

red.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 5 aug. 2005 15:52 
Misschien maakt een vertaling het makkelijker om te reageren. Volgens mij staat er (vrij vertaald) :mijn cx loopt niet helemaal lekker, hij loopt stationair, maar daarboven tot 3000 toeren, loopt ie slechts op 1 cilinder.... , dat rijdt niet erg fijn, groeten, Chuck .Wat Chuck bedoelt met "then its hang on" weet ik niet, iemand enig idee?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 aug. 2005 20:36 
Lijkt op op te weel weerstand (dus veel meer dan 5kOhm) in een bougiedop. Pas als de motor meer toeren maakt kan de dynamo die extra weerstand pas overbruggen en gaat de motor op beide cylinders lopen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 7 aug. 2005 19:44 | Aangepast door: MAST 
Hallo Hans en anderen die dit lezen,ik heb contact gehad met Chuck en hem de oplossing van Hans doorgespeeld. Hier is een vertaling van het resultaat dat hij mij terugmailde:
Ik heb de weerstand van de bougiedoppen gemeten, die waren iets onder de 5 K ohm. Ik heb ongeveer 5 mm van de bougiekabels afgeknipt en "hoera, de motor slaat geen slag meer over". Enorm bedankt!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 aug. 2005 10:56 
Inderdaad, daardoor kan die extra weerstand ook zijn/worden veroorzaakt.

Maar voorzichtig met het afknippen van de uiteinden van de CX bougiekabels. Ze zijn ingegoten in de bobines en niet (of slechts met zeer veel moeite en priegelwerk) te vervangen. Dus let op dat je ze niet te kort knipt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor rijdt op 1 cilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven