Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

start niet met warme motor

 
Schrijver twoowheels
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 aug. 2005 20:27 
na het vervangen van de stator heb ik het volgende probleem als de motor na een tijdje draaien warm is wil of kan hij niet meer starten het is precies alsof de batterij leeg is en de motor niet meer rond krijgt .na het aankopen van een nieuwe batterij en volledig geladen nog altijd hetzelfde probleem.het lijkt net of de motor te warm krijgt en het metaal uitzet en zodoende de motor niet meer kan rondraaien temperatuuraanduiding werkt ook durf er niet meer mee te rijden opmdat ik vrees dat de motor zal vastlopen wie kan me helpen met dank

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 aug. 2005 22:08 
Ik zal eens een poging wagen want het is best een raar verhaal; heb je het kleine afstandsbusje onder het schoepenrad van de waterpomp wel weer gemonteerd?
Want als je dat niet doet dan loopt dat ding aan zeker als de motor warm wordt en het aluminium meer uitzer dan het ijzer van de nokkenas.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver twoowheels
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 aug. 2005 22:27 
ja hoor hans heb ik gemonteerd dus dat kan het zeker niet zijn

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 aug. 2005 10:51 
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
De enige oplossing lijkt mij de hele zaak weer demonteren en opnieuw in elkaar zetten.
Daarbij de explosietekeningen van het werkplaatshandboek (of nog beter het onderdelenboek) bij de hand houden en m.n. letten op afstandbussen en -ringen.
Is het niet zo dat dit verschijnsel door de startmotor zelf wordt veroorzaakt???? Bijv. omdat deze is versleten (borstels / collector) en als hij warm is niet meer genoeg / geen vermogen levert. Dat zou ik eerst eens onderzoeken (is ook het gemakkelijkst en snel) door het monteren van een andere startmotor.

Laat weten wat de oorzaak was.[b][/b]
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Gertjan
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2005 22:26 
Ik weet niet zoveel van de elektronica van de CX maar een Suzuki GS 550 die ik ooit bezat ca.23 jaar geleden had het zelfde probleem de oorzaak was een condensator bij de ontsteking die zich niet naar behoren gedroeg.
Heel irritant was het wel koud startte de motor prima daarna ging hij uit en was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Misschien een idee ?

Schrijver joker@hondacx50 0
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 aug. 2005 12:42 
Kijk ook je startmotor eens na. Het kan zijn dat deze vervuild is op de interne contacten. Vet veranderd o.i.v. warmte in een niet geleidende pasta waardoor de boel niet meer rond wil.
Sucses, Ron.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 start niet met warme motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven