Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

92000 km

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 aug. 2005 15:32 
een cx met 92000 km op de klok kopen wat denken jullie hier van?

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 aug. 2005 20:20 | Aangepast door: gompie 
Als het een GL 650 D is kan het geen kwaad, die diesels tuffen heel wat af...

Even zonder dollen, elke motorfiets dient onderhouden te worden.
Ikzelf kies liever voor een CX die 100.000 km (of meer) gelopen heeft én die regelmatig onderhoud en servicebeurten gehad heeft, dan voor eentje die 30.000 gelopen heeft en waaraan nooit iets is gebeurt.

Succes met je beslissing.
Dirk (die morgen met z'n brommer naar Marco gaat omdat hij er zelf weinig van snapt...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 aug. 2005 22:46 
Dirk heeft daar inderdaad wel gelijk in. Ik heb fietsen gezien die bij de 40000 km al als een bak met spijkers klinkt. Goed onderhouden gaan ze lang mee. Voorbeeld hiervan is Ian in de UK. (zwarte CX met trailer) dingheeft al meer als 80000 mijl gelopen maar loopt nog steeds al een trein! Enige problemen die we hiermee zijn tegengekomen is slijategin de carburateurs.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 aug. 2005 08:53 
Beste Anoniem (wie is u??),

Ik ben het met Dirk en Wouter eens. ik heb zelf een CX die ondertussen al dik het klokje rond heeft gelopen en ik heb in 15 jaar nagenoeg geen problemen gehad (in de UK kreeg ik zelfs complimenten voor het regelmatig lopen van m'n blok).

Voorwaarde is inderdaad goed onderhoud, op tijd z'n natje (olie, vet etc...) en z'n droogje (niet buiten stallen). Zwakke plek van de CX rond de 90.000 is de nokkenas (zo heb ik begrepen). Tip: Plaats een schroevendraaier in de buurt van de kettingspanner en hou je oor bij het handvat. Je hoort het meteen als er iets mis is. En let op roestvorming bij de achterbrug, heb ik van Floris geleerd. Een slecht onderhouden motor herken je vast: ernstige roestvorming, mayonaise in het remsysteem, onregelmatig motorgeluid, lekkage bij de voorvork en meer van dat soort kenmerken. Is dat allemaal niet in orde, dan zou je kunnen twijfelen aan het onderhoudsverleden van het blok.

Succes,
Edward

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2005 09:03 | Aangepast door: Hans 
Toch nog even ter aanvulling (en misschien ter demping van vreugde), maar er zijn toch nog een paar dingen waar je echt op moet letten en die prijzig zijn bij vervanging:
- stator (vaak herkenbaar aan het niet meer dan 5000 t/min kunnen draaien van de motor c.q overslaan)
- lekkage in het koelsysteem (bij waterpomp - koelvloeistof achter op het blok - en van de radiator - koelvloeistof op straat - dan wel water in de olie of olie in het water.
- balanspot uitlaatsysteem en uitlaatdempers
- en als reeds genoemd ernstige roestvorming (m.n. achterbrug, 'ophangoren' motorblok en hoofdstandaard)

Wat niet ernstig is is het moeizaam aanslaan van de motor na enige standtijd (hebben de meeste CX'en last van) mits de motor op zich daarna lekker en rustig draait en vlot doortrekt.
De CX motor kan als gezegd goed onderhouden heel veel kilometers aan (vaak meer dan 200.000 zonder extreem olieverbruik of noodzakelijke revisie). dus laat je daardoor niet afschrikken
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ben bons

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 aug. 2005 23:31 
Heb de mijne ook met die +/- km stand gekocht en net terug van vakantie is er 3620 km bij gekomen met een totaal stand van 112841km nog niets aan de hand.
dus ik zeg het zelfde als hans laat je niet afschrikken.
Gr Ben

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 92000 km

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven