Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

xs400se

 
Schrijver g.burg
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 aug. 2005 18:08 
hallo allemaal, dit gaat niet over mijn cx500c, want die is dik in orde. dit gaat over een yamaha xs400se uit 1981. ik heb hem 7 maanden geleden gekocht. en daarvoor heeft hij 1.5 jaar stil gestaan.2maanden geleden heb ik hem gestart en kwam de olie uit mijn lucht filter. dit probleem heb ik hier toen in de groep gegooid en de conclusie was dat mijn zuigerveren vast geplaktzaten.oke die zitten nog vast. maar daar was een oplossing voor, een middeltje dat je bij de olie kon doen en zouden de zuiger veren misschien los weken.dit leek me het proberen waard. voor ik alles los moet halen. dus vandaag dacht ik ik ga aan de slag. ik dacht ik laat er eerst wat olie uit lopen en dan doe ik er het wonder middel bij. dus ik haalde aftap schroef los en keek vol verbazing naar de vloei stof die eruit kwam.het was zwart en water dun het leek een mengeling van olie en benzine.en de hoeveelheid was ongeveer 5 liter. wie o wie kan mijn vertellen hoe dit kan. b.v.d groeten gerrit.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 7 aug. 2005 19:57 
Hallo Gerrit, waarschijnlijk is in de loop van de 1,5 jaar dat hij stilstond, de benzine in je blok gelopen. Het kan zijn dat je vlotternaalden niet meer goed afdichten, of je benzine kraan lekt. Olie verversen en je brandstof systeem nakijken vrees ik.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver g.burg
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 okt. 2005 20:41 
hoi marcel bedankt voor de tips ik ga het nakijken groeten gerrit

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 xs400se

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven