Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorvorkvering-olieverlies

 
Schrijver Guernica
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 aug. 2005 21:00 
Dag Vrienden,


Een ervaring om mee te delen: na het plaatsen van een nieuwe voorband (BT 45) op mijn Silverwing, merkte ik ineens geleidelijk aan veel stuurtrillingen op. Een nazicht door een bezorgde Honda-dealer leverde een vaststelling van een olielek rechts vooraan op. Demonteren en vervangen van olie en keerringen dus. Zat rechts bijna géén olie meer in! Oorzaak volgens hem: in het rechterbeen zaten vooraan 3 lichte, bijna met het blote oog onzichtbare beschadigingen door steenslag op. Echt putjes van tienden van mm. volgens hem kwam telkens je vorkbeen ingedrukt werd daar een minuscul druppeltje olie vrij, wat uiteindelijk leidt tot een gebrek aan.
Dit was een euvel wat vooral bij GL500 voorkwam, gezien de zwaardere voorbelasting door de aanwezigheid van het scherm.
Zijn oplossing: vorkbeen kwarttoer draaien gezien de minder belasting op zijkanten. Bij Silverwing kan dit niet gezien het drukventiel.
Dus makkers, hou het in het oog: misschien geen defecte keerringen maakte miniscule beschadigingen.
Daniël

Schrijver janreb
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 aug. 2005 16:05 
Een kritische opmerking veroorloof ik mij: Ik vind het een sterk vehaal. Als er geen olie in de vorkpoot meer zit dan had je het lek allang moeten zien aan de olie die onder de stofkap vandaan sijpelde.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 aug. 2005 21:40 
Kan ik mij bij aan sluiten. Tevens vind ik het vreemd dat er trillingen onstaan. Dan is er vaak ook wat anders aan de hand.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Guernica
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 aug. 2005 21:28 
Zijn trillingen dan geen gevolg van.....?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorvorkvering-olieverlies

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven