Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

benzinemeter 650E

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 aug. 2005 18:53 
De benzinemeter van mijn 650E is nogal pessimistisch van aard. Als de tank nog voor 1/3 vol zit, staat de meter op RES. Heeft iemand gelijke ervaring en zo ja, is daar iets aan te doen? Kan de vlotter/aanwijzer worden bijgesteld?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 aug. 2005 20:35 
Hai Floris,
Wat een luxe, een benzinemeter !!!, ik moet me steeds maar suf rekenen, of ik er komen kan , of moet lopen.
Misschien moet je de naald verbuigen....eh sorry....
Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 23 aug. 2005 20:46 
Hoi Floris, mijn 650E heeft hetzelfde "probleem". Geen idee of er iets aan kan worden bijgesteld. Als dat zo is , zou ik het graag horen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 aug. 2005 21:06 | Aangepast door: gompie 
't is een kwaaltje van de 650E, de mijne had er ook last van - gewoon tanken als'ie op leeg staat, niets aan de hand.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver edho
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 aug. 2005 21:22 | Aangepast door: edho 
In de uitgebreidde test van de cx650e die op deze site onder 'over CX' staat is te lezen dat dit probleem ook in de test naar voren kwam. Het werd zelfs als minpuntje genoteerd. Gelukkig waren er niet veel meer minpuntjes. je zult er mee moeten leven en op je tripteller moeten vertrouwen.
Ed (die op punt van aanschaf van een 650e staat)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 aug. 2005 22:04 | Aangepast door: ouwe_jan 
Floris plaats een weerstandje na de voeding naar je benzine meter hoe groot die moet wezen weet ik niet maar met een draai baren weerstand kun je er achter komen hoeveel de weerstand moet wezen
doe dit met een lege tank dan met vijf liter er in dan moet hij op begin reseve komen,daarna helemaal vullen dan weet je dat de weerstand goed is die je er tussen wilt zeten
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 aug. 2005 07:52 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben kennelijk niet de enige met dit probleempje. Die extra weerstand is een goede suggestie, OJ.

Ik was toch al plan om iets aan de electriek van de 650 te gaan doen (extra schakelaar op de ventilator) dus nu heb ik nog een reden om 'ns flink te gaan studeren op het bedradingsschema.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 benzinemeter 650E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven