Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

GL650 startproblemen

 
Schrijver walter
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 sept. 2005 17:01 
Hallo, ik heb sinds kort problemen met het starten van mijn GL650. Accu, startrelais en startmotor lijken niet het probleem te zijn. maar toch krijg ik m'n motor niet (goed) gestart. Als ie eenmaal draait loopt hij als het wel bekende zonnetje? Heeft iemand een idee hoe je dit kunt oplossen?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 sept. 2005 17:52 
http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/wontgo
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 sept. 2005 19:59 
Kijk eerst eens je benzine kraan na. Trek de dikke slang die naar de carbarateurs gaan los en start dan de motor. Er moet nu een compleet gevulde straal benzine uit de kraan komen. Is dit niet het geval, dan is het rubber in de kraan stuk. Deze werk dan nog wel als de motor goed loopt maar bij starten wil deze niet voldoende open gaan.

Schrijver walter
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 sept. 2005 20:06 
Even ter verduidelijking, mijn startmotor werkt onbelast zonder enig probleem, echter als de startmotor terug in de motor zit krijgt de startmotor de motor niet rond! Zelfs niet als ik er een autoaccu parallel er aan koppel. Overigens is de startmotor (zover als ik weet) correct, kool borstels zijn goed en start motor is volledig schoon gemaakt.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 sept. 2005 20:51 
- Hoeveel volt staat er op de accupolen bij stilstand?
- Hoeveel volt terwijl de startmotor draait?
- Hoeveel volt na een half uur rijden?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver walter
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2005 21:43 
Floris, Ik zal het een en ander eens gaan meten.....

Schrijver r draaisma
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 sept. 2005 22:28 
Toch kan de startmotor een sluiting hebben in de wikkelingen ook dan heeft deze niet of geen puf meer zou toch eens kijken of je een ander kunt lenen om het uit te proberen.
bekijk ook eens de massa.
en kontroleer op draadbreuk.

Rob.

Schrijver walter
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 sept. 2005 08:13 
Rob, bedankt voor je advies, maar dat heb ik al geprobeerd en helaas zonder succes.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 sept. 2005 08:45 
een startmotor draaid los altijd , maar als deze kracht moet leveren dan hoeft hij of zij het niet te doen,er zijn vele storingen die het kunnen wezen o,a stator sluiting,collector versleten, veldwikkeling stuk, borstel brug stuk , borstel veerhouders stuk,enz enz ,dus ga naar een Honda dealer of een auto electra bedrijf deze hebben specialen meet apparaten om dit allemaal te controlleren.
Je kan ook een startmotor lenen van een Honda rijder dan weet je ook meteen of jou startmotor defect is
groeten uit Wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver walter
Gast 
#10 | Geplaatst: 26 sept. 2005 15:11 
na wat omzwervingen, toch maar m'n start relais vervangen en voila... hij start weer!!!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 GL650 startproblemen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven