Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zijkappen cx 650e

 
Schrijver edho
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 sept. 2005 20:46 
Hallo rijders,
Mijn CX is verder in prima staat, maar als ik de zijkapjes er af haal zie ik dat een paar van die knoppen die je in het frame drukt gaar zijn of op punt van afbreken staan. Eentje is al gerepareerd en een ander is vandaag gebroken. Ik ben vast niet de enige waarbij dit zich voordoet. Hoe hebben jullie dit gefixt met behoud van het mooie uitrerlijk aan de buitenkant??

Groet,
Ed.

Schrijver maralf
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 sept. 2005 22:49 
Goeden avond Edho.

De kappen zijn het best te repareen met
2kompeneten lijm voor abs.
dit is te koop in een goede modelbouw
zaak.
Er zijn diverse soorten verkrijgbaar
van langzaam tot snel uithardende
soorten.
Sucses Alfred

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 sept. 2005 08:15 
Koop een tandeborstel en breek 2 centimeter van de onderkant af et voilą je hebt een prima vervanging. Voordat je gaat lijmen de breukvlakken gelijk slijpen (bv met een Dremel).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver edho
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2005 08:44 
Goeie tips!
Zelf zat ik te denken in de richting van polyester matjes en een vervanging vor het stompje, die tandenborstel is daar een waardevolle tip voor. Ik wil dan tegen de kap een iets bredere basis maken, zodat het een betere, sterker geheel gaat vormen met de zijkap.
Ik moest maar eens een dremel aanschaffen. Als het gelukt is dan post ik het wel.

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 sept. 2005 10:44 
De rubbers met zuur vrije vaseline in smeren dan is de kans dat de knopje niet meer afbreken

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 sept. 2005 15:27 
Bij mijn "E" had ik t.h.v. die nippels een gaatje geboord en daarin een net schroefje geplaatst.
Voila!
Van buiten zie je alleen het kopje van de schroef, van binnen is hij met staal versterkt...!
Rookworst zonder R is ook worst!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zijkappen cx 650e

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven