Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Slick50

 
Schrijver gompie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 sept. 2005 15:40 | Aangepast door: gompie 
Jullie begrijpen dat vloeibare lagering mij niet loslaat...

Na het ontdekken van de perfecte smering voor "Den inwendigen Mensch" (Beerenburg) ben ik nog steeds op zoek naar een goed werkend additief voor motorolie.

Naast de huidige additieven op basis van Teflon is er ook nog steeds de eenmalige (en na 20 jaar nog steeds dure) Slick50 toevoeging.

Heeft iemand ervaring met het laatste?
Hoe reageert een CX op dit spul?
Kan een CX op alleen dit spul rijden?
Wat is er als alternatief?
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 sept. 2005 16:37 
Dat van die vloeibare lagers moet je nog maar eens een keertje uitleggen, want ik begrijp er gaan snars van (in Jip en Janneke taal graag)

Ik weet helaas niets van additieven voor motorolie. Heb je een speciale reden, waarom je je motorolie een upgrade wil geven?

Hoedanook succes,
Edward

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 sept. 2005 16:42 
aan Edward:
krukaslagers, drijfstanglagers etc.
snappie? (oh god, daar gaan we weer...)
"Schnappie, Schnappieeee...!"
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2005 17:05 
Hallo Dirk, van toevoegingen weet ik zelf niet zoveel, maar lees maar wat anderen daarover schrijven, dat het verhaal over een Norton gaat, doet er volgens mij niet toe, dit verhaal gaat mijns inziens ook op voor andere motoren. Slick 50?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jost

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 sept. 2005 17:11 
Slick 50 en andere teflonproducten worden afgeraden in een motor met natte platenkoppeling. De smeerwerking is te goed.
jost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 sept. 2005 17:43 
wie toevoeging wilt gebruiken moet dat zelf weten.
Maar ik raadt het af na twee jaar in mijn moter gehad te hebben ,ging deze kappot door dat mooije spul, lagers en krukas stuk en geen nieuwe kunnen kopen dus andere motor gekocht,
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver WillemH
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 sept. 2005 17:55 
Een goede kwaliteit motorolie bevat additieven (toevoegingen) die de taak hebben vuildeeltjes in te sluiten zodat die geen schade aan kunnen richten. Ga je nu zelf teflon of Slick 50 toevoegen, dan gebeurt het volgende:het overgrote deel van de toevoeging wordt ingesloten door de standaard aanwezige additieven, Welke dus vervolgens hun eigenlijke werk (vuildeeltjes insluiten) niet meer kunnen doen. Hte resultaat van dit alles is dat de smering af neemt in plaats van verbeterd. Het is niet voor niets dat gerenomeerde oliemerken het ten zeerste afraden (dit niet om louter commerciële overwegingen).
Mijn advies: volgens serviceschema de olie en de filters vervangen, dan houdt jou CX-je het het langste vol.
Ter info:ik werk niet in de oliehandel (ben wel eens in de olie, maar dat is wat anders...) maar heb wel een monteursverleden, weet waar ik iver praat.

Groet, Willem Hartlief

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 sept. 2005 18:04 
nou daar gaan we Tien jaar bij de Gulf als monteur geweest en even goed trapte ik er in,je weet maar nooit hoe dat kan
naoctober zal ik wat foto`s van lagers hier op neer zetten dan kunnen jullie zien wat dat spul doet met je lager etc etc
ouwe_jan die er nu genoeg van heeft en even gaat shopen in bretania
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 sept. 2005 20:01 
Ik begrijp het.
Geen Slick50 dus vanwege de natte plaatkoppeling, maar gewoon de olie verversen.
Voor het overige zal ik me maar bij Beerenburg houden, daarvan weet je tenminste zeker wat er in zit...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 sept. 2005 22:54 
dat is het beste wat je kan doen gompie
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 sept. 2005 17:44 | Aangepast door: Roelof 
Beerenburg moet regelmatig worden nagegoten (niet over het "max" teken a.u.b. Geeft zo'n rotzooi...). Is het gebruik hoger dan 1 ltr./168 uur, is een algehele revisie van de interne organen aan te bevelen.
In de CX moet een normale minerale, of half-synthetische motorolie (dus geen dure vol syntheet!) 15W40 of 10W40 van een gerenomeerd merk b.v.Shell Advance, Liqui Moly, Bell-Ray Castrol etc. Aditieven zoals Slick50 zorgen voor een extra smeerlaagje, dat b.v. voor de toevoer van de big-endlagerschalen net te dik is. Gevolg: verstoppingen in de kleine oliekanalen en overmatige slijtage/vastlopers, die je nu juist had willen voorkomen voor veel geld!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver old_harry
Gast 
#12 | Geplaatst: 3 okt. 2005 17:37 
geeeeen slik 50 in een cx ten zij je graag met een slippende koppeling wild rijden nooit doen dus bij een natte koppeling ten zij hij de olie apard krijgt de koppeling dus bij mijn weten is dat nooit het ge val bij een jap gr old _harry

Schrijver gompie

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 okt. 2005 13:58 
Dat zeg ik dus...
Dan doe we gewoon de juiste soort motorolie volgens het boekje zonder extra toevoegingen - de beste keuze en niet duur.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver janreb
Gast 
#14 | Geplaatst: 11 okt. 2005 21:07 
Hallo Gompie en de anderen,
Als slick50 zo goed was dan zouden de auto/motor fabrikanten het wel voorschrijven. Of de grote oliemijen zouden wel net zoiets ontwikkeld hebben. Of is het een slijtage complot van de fabrikanten en de oliemijen? Ik hou het op een onzinverhaal.

Wat ik ook zeker weet is dat Beerenburg niet het beste menssmeermiddel is. Dat is namelijk Malt Whisky, Laphroaig of Lagavullin.
Dat weet ik heel zeker.

Groeten,
Reyer

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Slick50

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven