Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

zonder benzine

 
Schrijver motorminded
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 okt. 2005 18:58 
maandag reed ik naar utrecht en 10 km voor mijn bestemming was de benzine op.ik heb hem op reserve gezet en dacht die laatste 10 km nog wel t ekunnen rijden . maar helaas ik kwam stil te staan. en heb de laatste 4km moeten duwen. dat was wel effe balen ...
eerder heb ik wel eens wat langer op de reserve tank geredem en ik was dan ook stom verbaasd dat hij er al na 10 km de brui aan gaf...
wie kan mij zeggen hoeveel de reserve tank van mij cx custom uit 1981 ongeveer is?????

Schrijver hugoretore
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 okt. 2005 19:09 
Ik heb ook een custom uit 81 en rij gemakkelijk 20 km op reserve . Volgens mij doet ge er best aan ( en ik spreek uit ondervinding ) van gewoon eens een nieuwe luchtfilter te steken , het verschil in verbruik bij mijn custom was enorm na het plaatsen van een nieuwe luchtfilter , met volle tank + reserve haaal ik makkelijk 190 km ,met een verstopte ( lees vuile ) luchtfilter was ik voordien gezakt naar 135 km per volle tank + reserve , het proberen waard zou ik durven zeggen !

Schrijver motorminded
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 okt. 2005 19:36 
OK goeie informatie, ik ga een filter kopen. mijn cx loopt nu 1 op 16.

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 okt. 2005 19:39 
15 km op reserve
een luchtfilter die vuil is, zorgt voor meer vacuum, onderdruk in de carb, en zo wordt er meer benzine aangezogen.
Met een nieuwe luchtfilter dus altijd besparing van benzine.

groeten Theo
theo cx ds

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 okt. 2005 23:25 
Ik heb met m'n 650E op zondagochtend door Schotland gereden - benzinepompen dicht
Door naar het volgende dorp: ook dicht, evenals de volgende pompen die ik (toch al spaarzaam) tegenkwam.
Even later begon hij te sputteren - doorgedraaid op "reserve", waarna ik pas na 30km een tankstation tegenkwam dat open was.
Nog even nagedacht "omdat het mijn merk niet was", toen toch maar getankt...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver fomofo
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 okt. 2005 21:12 
rare fietsen hebben jullie hoor. Ik doe met mijn cx custom zo rond de 220 kilometer en dan ga ik tanken. Dan gaat er steeds maar een litertje of 11 in. Dus 160 kilometers rijden en dan op reserve tot een goei 220 km en dan tanken. Groetjes

Schrijver roel_281
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 okt. 2005 16:23 
Sterker nog:mijn 650 custom verbruikt maar 1 op 23.(korte stukjes en snelweg)
Roel

Schrijver jerrimy
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 okt. 2005 07:12 
Misschien is je benzinekraantje vervuild .Dat heeft natuurlijk niks met het verbruik te maken, maar je rijdt dan op reserve gewoon de tank niet (helemaal) leeg.

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 okt. 2005 17:18 | Aangepast door: edward 
Ik heb hetzelfde als fomodo, 1 op 19 rij ik, en volgens mij heb ik op mijn C iets van 3,5 liter reserve. Ik denk dat jerrimy een punt heeft, je benzinekraan zou wel eens verstopt of defect kunnen zijn.

Het kan trouwens, vooral als je veel op reserve rijdt (zoals fomodo), helemaal geen kwaad een los benzinefilter tussen kraan en carbs te monteren. Kost 5 Eurootjes en scheelt een hoop troebels.

Edward

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zonder benzine

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven