Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorremmen

 
Schrijver nicparren
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 okt. 2005 21:56 
Mijn CX 500 van 78 had slechte voorremmen toen hem kocht. Ik heb ze uit elkaar gehaald alles gangbaar gemaakt met remolie en goed schoon gemaakt. Ik heb de blokken met tinner
schoon gemaakt en opgescuurd. de remleiding met nieuwe remolie gespoeld gevuld en goed ontlucht.
Maar hij wil nog steeds niet goed remmen Wie kan mij zeggen wat ik niet goed heb gedaan of hoe dit kan.
nicparren.

Schrijver Ray
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 okt. 2005 22:27 
Vooropgesteld dat de CX van huisuit al niet echt een rem-talent is, raad ik je aan je blokken te vervangen. De remolie is helemaal opgezogen en ondanks dat ze oppervlakkig schoon zijn, is de struktuur er waarschijnlijk niet beter op geworden, Verder raadt ik je aan het ontluchten nog eens goed over te doen, dat wil nogal eens "tricky"zijn. Controleer verder je rempotje en het cilindertje daaronder op lekkage...er kunnen na al die jaren wat kleine haarscheurtjes inzitten. Als je nog wat zakgeld hebt: monteer meteen staalflex remleidingen. Een goede motorzaak met voldoende vakmanschap en liefhebberij kan ze vooor je op maat maken voor niet al te veel geld.
Verder zul je dus ook moeten wennen dat je met een CX geen "stoppie"kan doen...
Groeten
Ray (die investeren in remmen wel verstandig vindt...)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 okt. 2005 08:29 
Hoi,

Even over het remmen met de CX en de GL, als ik het vergelijk met mijn VT500 dan remt de CX als een beer! De GL heeft een zijspan maar remt ook goed. Ok, het zal altijd beter kunnen mischien maar slecht remmen doen ze zeker niet!

Groet Erik, (die graag op tijd stilstaat)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver nicparren
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 okt. 2005 20:59 
Ray en Erik1 bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag.Ik ga alles nog eens overdoen en eventueel investeren in stalen remleiding.Ik heb begrepen dat ik mijn verwachting over het remmen van de cx wat moet bijstellen.
Met dank voor jullie antwoord.
Groeten, nicparren.

Schrijver janreb
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 okt. 2005 21:45 
Ik moet even iets rechtzetten: mijn CX500 1980 met dubbele schijven remt keizerlijk. Eigenlijk altijd gedaan. Ik heb de boel gereviseerd en stahlflex leidingen gemonteerd. Alles moet natuurlijk wel in orde zijn. Kritisch is het ontluchten, gaat nooit in een keer goed. Laat je CX een nachtje staan op de jiffy met een maximaal ingedrukte remhandel (met een stuk touw er omheen). Daardoor wordt de resterende lucht samengedrukt en kunnen de daardoor kleinere luchtbelletjes door de leidingen opstijgen naar de hoofdremcylinder. Dit kan ook nog eens in een andere stand, naar rechts geleund tegen de muur.
Ook heel belangrijk zijn de remblokken. Die moeten niet te hard en niet te zacht zijn. Ik weet niet welk merk ik heb maar heb ze wel speciaal altyd bij een hondadealer gehaald.

Groeten en succes,
Reyer

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 okt. 2005 12:14 
Janreb/Reyer. als je de remhandel vast zet , is de retour van de remleidingen naar het reservoir gesloten.
Hoe kunnen dan de luchtbellen ontsnappen??

Groeten Theo.,
theo cx ds

Schrijver janreb
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 okt. 2005 12:28 
Udent, de belletjes stijgen tot ze niet meer verder kunnen. Als je het touw los maakt moet je ervoor zorgen dat het stuur met de hoofdrem cylinder zodanig is gepositioneerd dat de belletjes verder opstijgen de cylinder in. Dan nog enkele malen de handel indrukken en je bent ze kwijt. Je kunt dat ook zien gebeuren als in het geopende reservoir kijkt.
Groeten,
Reyer

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 okt. 2005 09:02 
Ik heb ooit dezelfde operatie uitgevoerd. Alles schoonmaken (let op: de cilinders overdwars schuren). Daarna remde ie voor geen meter. Pas na herhaaldelijk ontluchten (met z'n tweeen, dat is het handigst) werd het beter. Ray zegt een heel waar woord...ontluchten is tricky. Ik verwacht dat je met goed ontluchten van je remprobleem verlost bent.

Succes,
Edward

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorremmen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven