Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Binnenpoten verchromen

 
Schrijver Roelof

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 okt. 2005 12:36 | Aangepast door: Roelof 
Daar binnen korte tijd, voor de 2de maal, de seal van de rechter vorkpoot is gaan lekken, heb ik de voorvork gedemonteerd (10 min. werk). Ik had van te voren bij mijn vaste onderdelenleverancier/motorzaak Kommer in Garderen een prijsopgaaf voor het verchromen en slijpen van de binnenpoten gevraagd. Eur.60,- per poot + Eur.60,- voor het in elkaar zetten (incl. onderdelen). Klinkt redelijk, volgende week ga ik het resultaat ophalen. Ik laat het je weten.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 20 okt. 2005 14:03 
Kun je het in elkaar zetten dan niet beter zelf doen ? of mis ik iets ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 okt. 2005 15:55 
Nee hoor, je mist niets. Ben alleen wat zelfvertrouwen kwijtgeraakt na de eerste keer. Wil het nu zeker goed hebben, zodat er voorlopig geen omkijken naar is.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 20 okt. 2005 17:55 | Aangepast door: coenox 
Het opnieuw lekken wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de roest op de binnenpoot. Na het opnieuw verchromen moet het in elkaar zetten niet zo moeilijk zijn en de seal heel blijven. Maar is natuurlijk helemaal aan jou.

Coen
(die waarschijnlijk - met wat pijn in het hart - het 'jonge ding'weer doorverkocht heeft)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 okt. 2005 19:53 
Roest was hier niet de oorzaak. Er zaten een aantal 'pitten' in het chroom. Misschien door steenslag o.i.d.
Nu de motor op de heftafel, met een spanband door het achterwiel, is vastgezet, viel onmiddelijk de slechte staat van het balhoofdlager(s) op. Er zat een duidelijk zwaar punt in de middenpositie in. Ik heb nu kegellagers besteld (ga ik wel zelf monteren). Had jij die ook niet in "het jonge ding" gezet?
p.s. Hij krijgt toch wel een goed tehuis?
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver startweer
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 okt. 2005 21:27 
Coen, rijdt de ouwe rooie nog wel? Je raakt op deze manier toch niet CX-loos?
Gea (die zich nergens mee wil bemoeien, maar toch een beetje ongerust wordt...)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 20 okt. 2005 22:00 
Ik heb inderdaad kegellagers in het 'jonge ding' gezet. Wereld van verschil, echte aanrader.

Ze krijgt een goed tehuis. Iemand die op 51-jarige leefrijd zijn rijbewijs haalt en van alle kanten een CX wordt aangeraden. Eem vriend van hem heeft een proefrit gemaakt en was erg tevreden. De koop is bijna rond.

Ik was inderdaad nog niet van plan deze te verkopen, maar kwam zo uit. Met pijn in het hart inderdaad, nog nooit zo'n goed sturende CX gehad. Maar als mijn project volgend jaar klaar is heb ik er drie. Een beetje veel. En ik heb nu de kans om er 1 te verkopen. De ouwe rooie is met redelijk weinig werk weer goed rijdbaar. Dus dat gaat wel goed komen. Nadat 'Double trouble'klaar is, gaat de ouwe rooie volledig in de revisie.

Coen
(die de bezorgdheid van Gea erg op prijs stelt en het niet als bemoeien ziet)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 okt. 2005 22:14 
Hoewel ik 'het jonge ding' liever niet bij je zie vertrekken (vioolmuziek), geef ik je groot gelijk. Het geeft ruimte in zowel fysieke- als financiele zin. En als de kopers aan de deur komen (luxe) bedenk je je wel 2 keer.
Hopelijk profiteren 'double trouble' en 'de ouwe rooie' hier van.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Binnenpoten verchromen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven