Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Reviseren voorrem

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 31 okt. 2005 09:31 
Op advies van Floris ben ik eens aan mijnremschijven gaan voelen na een rit, de ouwe rooie had immers een jaar stil gestaan. Je kon er een ei op bakken, zo heet. Lopen dus aan. Stahlflex remleidingen heb ik al. Weet iemand waar ik een beschrijving kan vinden om de remcilinders te reviseren ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 okt. 2005 10:46 
Ik heb zelf in het voorjaar ook de voorrem gereviseerd. Eerst langs de sloop geweest. Maar wat daar lag was niet veel beter dan mijn deels aangevreten remcilinders. Heb uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en nieuwe besteld, inclusief keerringen en rubbers. Wel prijzig; ik meen me te herinneren dat het voor de twee remklauwen alles bij elkaar zo'n 175 euro kostte. Maar dat ben ik maar snel weer vergeten. Want hij rewmt weer ouderwets. De eerste keer remde ik zoals ik altijd remde. Dus flink aan de hendel trekken. Ik stond met blokkerende voorwiel razendsnel stil. Was dus geen overbodige luxe!

Groet Marcel

Schrijver joker@hondacx50 0
Gast 
#3 | Geplaatst: 31 okt. 2005 11:17 
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/72024

Deze link heb ik ooit eens van Floris gekregen, duidelijk en zeer welkom!

Sukses ermee, Ron.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 okt. 2005 11:25 
Onderdelen van POLO (heb gisteren nog voor dichte deur gestaan) of VOGEL in de 'LINKS' zijn prima te gebruiken. Niet de losse spullen bestellen, maar de revisiesetjes!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 31 okt. 2005 15:00 | Aangepast door: coenox 
Tip van Ron is goed. Verder heb ik even bij Vogel gekeken, maar in eerste instantie geen idee wat ik nodig heb. Een Bremssattelreparatursatz of een bremskolbenreparatursatz ? Bij nader inzien denk ik echter het eerste. Remcilinders zijn vermoed ik nog wel goed. Bij Polo kan ik niets vinden.

Ik heb ook nog wel gebruikte remklauwen liggen. Maar ja, weet ook niet hoe die zijn. Ik denk dat ik maar eerst de boel eraf ga halen, maar zie er een beetje tegenop. Bah, kan ik weer niet rijden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 okt. 2005 15:13 
bremskolben zijn iig remzuigers....dat zullen wel de pakkingen zijn ???

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 31 okt. 2005 15:38 | Aangepast door: Moderator 
De bremskolbesatz bestaat uit een remcilinder en bijbehorende pakkingen. Ik ga er vanuit dat ik die mooi kan poetsen en kan hergebruiken. De andere set ziet er zo uit:



Die moet ik volgens mij hebben. Bevat ook remcilinderpasta. Is volgens mij een soort glijmiddel voor de cilinders
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 31 okt. 2005 16:35 
Bedankt Frans. Blijft lastig zo'n foto.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 31 okt. 2005 17:06 
Coen, de foto's laten het raparatie setje zien voor de remzadels. Maar als je remmen vastzitten, zijn het vaak de cilinders die revisie nodig hebben. En dan heb je het volgende nodig.
Wil je het echt goed doen, dan heb je beide setjes nodig, want als de cilinders vastzitten, komt dat doordat er vocht en vuil achter de rubber afdichtingen gekomen is.
Voordat je gaat bestellen, zou ik eerst eens kijken hoe je remmen eruit zien, en eventueel proberen de cilinders gangbaar te maken. Je mag ook bij mij langskomen, dan kijken we er samen wel naar.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 31 okt. 2005 17:26 
Bedankt voor het aanbod Marcel. Inmiddels heb ik ook Edward gesproken, heeft dit klusje al eens gedaan en woont bij mij om de hoek. Hij geeft aan dat dit heel goed te doen is. Ik zit er over te denken om eens het losse spul dat ik heb los te halen. Remcilinders bekijken en eventueel schoonmaken. Dan heb ik die alvast. Vervolgens aan de motor beginnen. Komen we dan denk ik wel uit.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 31 okt. 2005 17:29 
OK, prima, dat zal jullie vast wel lukken. Succes ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#12 | Geplaatst: 31 okt. 2005 17:29 
Coen, ik heb je zojuist gesproken, maar bij dezen ook even voor de meelezers. Ik heb (mijn eerste sleutelklus) dezelfde revisie moeten doen. Met het boek van Peters in de ene hand bleek dit met de andere hand een fluitje van een cent. Oppassen met het eventueel schuren van de cilinders (nooit in de lengterichting ivm lekkage) en het opclippen van de stofkappen is ook even pielen.

Ik woon om de hoek, dus als je me nodig hebt...
Groet en succes
Edward

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 31 okt. 2005 17:33 | Aangepast door: ouwe_jan 
Nou het is omdat Wieringerwerf te ver voor je is anders komt je maar
ouwe_jan die voor het bestuur klaar staat als hij thuis is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 1 nov. 2005 08:50 
Jan, ik kom zeker een keer langs. Al is het alleen voor een kop koffie, Lijkt me gezellig. Ik wil ook een keer mijn carburateurs helemaal goed afstellen. Schijnt dat jij dat erg goed kan (-:

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 nov. 2005 09:19 
Zet alvast een grote kan klaar op een laag pitje ,lijkt mij wel leuk als je komt,vraag maar aan Floris hoe je moet rijden [natuurlijk wel vooruit ]
ouwe-jan , vergeet niet meteen mijn tel;te vragen om een afspraak te maken
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Reviseren voorrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven