Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koppakking lek

 
Schrijver twelloruud
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 nov. 2005 17:03 
Beste sleutelaars,

Ik wilde gisteren mijn oliepeil controleren, toen ik tot mijn grote schrik het peil was gestegen en het was wazig wit bruin (vermengd met koelvloeistof)
Nu is mijn koppakking waarschijnlijk stuk.
Nu is mijn vraag aan jullie kan ik zien welke cilinder of moet ik ze alle bij vervangen,
en het belangrijkst is dit een makkelijke klus en waar moet ik op letten.
Moet de kop afgevlakt worden of volstaat een pakking.
Graag hier op een paar tips voor het vervangen van mijn koppakking.
Ik wacht jullie reactie met spanning af.
Groetjes Ruud.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 nov. 2005 20:45 
Allebei vervangen is 't beste, je weet immers niet welke is doorgeslagen. De kop hoeft niet te worden gevlakt omdat het een 1-cilinderkop betreft, en die heeft weinig neiging tot krom trekken. Succes!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 nov. 2005 20:46 
Door een compressiemeting kom je er (waarschijnlijk) achter van welke cylinder de koppakking is doorgeslagen.
De kop hoeft niet gevlakt omdat die zo klein is (maar 1 cylinder) dat de kans op vervorming 0 is.
De klus is heel simpel. Met een beetje ervaring en het benodigde gereedschap binnen de 2 uur te doen.
Wel een tip: koop een originele Honda koppakking. Monteer die droog. Natrekken is niet nodig. Vervang bij voorkeur ook gelijk de klepseals (zaak ligt toch open).

Ik heb in het verleden op dit bb een wat uitgebreidere toelichting op deze 'operatie' gegevenm. Gebruik even de zoekfunctuie in de Banner.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koppakking lek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven