Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

na 4000 km gaat het mis

 
Schrijver hans vennink
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 nov. 2005 18:15 
Mijn hondacx500c uit 1982 heeft het volgende probleem:
Als ik bij 120 km per uur het gas helemaal opendraai, houdt de motor in.
Hij schokt en de snelheid loopt zelfs terug. Geef ik heel geleidelijk meer gas, is er niets aan de hand.
Als ik er nieuwe bougies inzet, is het probleem verholpen. Na 4000 km begint de ellende opnieuw.
Ik heb de bougiekappen vernieuwd en de carburateurs schoongemaakt.
Wat moet ik doen? Wie kan mij helpen?
Vast bedankt.

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 nov. 2005 07:21 
Er is volgens mij onder de rubriek "Techniek" dit jaar een paar keer een vergelijkbaar probleem besproken (over het inhouden van de motor boven de 100). Als je die topics nog kunt vinden (zoekfunctie Prikbord) wordt je alvast een stukje wijzer.

Succes,
Edward

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 nov. 2005 09:05 
Ik vrees toch met grote vreze de stator die de geest probeert te geven.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 nov. 2005 10:05 
Ik ben even terug gaan lezen en ben daar idd ook bang voor.

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 nov. 2005 13:53 
Heren,

Maar hoe verklaren jullie dan dat het verschijnsel pas na 4.000 km optreedt? Kan het niet iets met verkeerde bougies te maken hebben?

Marcel Gosselink (die gisteren met zijn geheel gereviseerde versnellingsbak na een half jaar 'droog staan' een geweldige rit heeft gemaakt!!)

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 nov. 2005 14:59 
Tja, het kan idd van alles zijn. Ik heb nog verder teruggelezen en onze Coen had ook last van inhouden bij 80 per uur en dacht aan een lekke koppakking wat later een overleden big end bleek te zijn. Een vriend van me (Shadow) had ook last van inhouden en er bleek sprake te zijn van een slippende koppeling, die alleen lastig werd als de motor op temperatuur raakte. Die stator, die hoor ik echter wel vaker voorbij komen en dat betekent niet veel goeds.

Ik haak af, ik wil wel meeedenken, maar ik heb er gewoon te weinig verstand van...wel graag terugmelden wat het euvel bleek te zijn, svp.

Succes,
Edward

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 nov. 2005 15:48 
Even een update van mijn bijdrage hiervoor.
Op de vraag waarom het verschijnsel pas na 4000 km nieuwe bougies optreedt: dan zal de weerstand in de bougies door het gebruik / slijtage zo ver zijn opgelopen dat het inhouden optreedt doordat de stator die extra weerstand niet meer kan overbruggen.
Je kunt het m.i. testen door dan de elektrodenafstand te verkleinen (van 0,7 mm naar bijv 0,4 mm). Waarschijnlijk is het euvel dan (ver) weg.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 na 4000 km gaat het mis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven