Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Winterstalling: olie op chroom??

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Ray
Gast 
#16 | Geplaatst: 7 nov. 2005 22:38 
OK OK let me get this straight:
-Pindakaas op de banden
-Sensilube op het chroom
-Anaalcreme op het skai van de buddy
( Coen, ik ga toch nog eens met Engeltje praten hoor: vlekt dat kopervet nou niet heel erg in bed?)
-WD40 op de remschijven
-Grit in het blok tegen het vocht...

nog iets vergeten?
Groeten
Ray (die wel denkt dat ie de winter doorkomt zo...)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 7 nov. 2005 22:42 
Mag het een onsje meer zijn???
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 7 nov. 2005 23:04 
Ray,ik gebruik al jarenlang voor vrijwel alle soorten metalen gewoon zuurvrije vaseline. Goed insmeren en gewoon laten zitten. Na de winter met een doek afvegen en... klaar is kees!
Als je het wegveegt, blijft er ook nog een mooi beschermend laagje zitten, dat stoort niet en je wordt er ook niet vuil van of zo. Gewoon geweldig spul en niet duur.
Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver Engeltje

Moderator 
#19 | Geplaatst: 7 nov. 2005 23:13 
Ray, je mag best wel eens met mij gaan praten, maar denk jij dat ik mijn bedgeheimen met jou ga delen? Ech nie... Of Kopervet vlekt, moet je dan maar zelf gaan uitvinden. En Haapee... Vaseline werkt ook goed, zeker voor het beschermende laagje ;-)

Engeltje
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 8 nov. 2005 08:55 
Heren het beste om je MOTORFIETS roestvrij te houden is ;;
Leg hem of haar tussen je in ,in je bed en alles blijft pervecht in orde voor het voorjaar
groeten allemaal tot volgend jaar want ik blijf gewoon door rijden en af en toe wat Plets er op en nooit geen roest of aanslag
ouwe_jan die al zijn winterbanden er omheen heeft laten zetten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#21 | Geplaatst: 8 nov. 2005 10:07 
Ouwe_Jan,

Wist je dat je iedere nacht 2 liter vocht verliest ? Is niet fijn voor je motor. Is Plets hetzelfde als Pledge ? Die tip had ik ook al van Monique Laurier gehoord.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Engeltje

Moderator 
#22 | Geplaatst: 8 nov. 2005 10:34 
Fijn Ouwe_Jan, dat je de heren even op attendeert dat het over de motorfiets gaat. Ik snap ook niet waar ze zich druk om maken, ik rijd ook door, en zo nu en dan een schoonmaakbeurt blijft de motor ook goed.

Coen, twee liter vocht??? Als je slaapt??

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver arbee
Gast 
#23 | Geplaatst: 8 nov. 2005 10:57 
PFTE spray werkt ook goed. Siliconenspray is wel vochtwerend maar bij erg vochtige omstandigheden (druppelvorming) lost siliconenspray op.

Schrijver edward
Gast 
#24 | Geplaatst: 8 nov. 2005 12:24 
Coen is gewoon een opschepper!!

Schrijver MAST

Moderator 
#25 | Geplaatst: 8 nov. 2005 16:08 
Ja, s Nachts verliest een mens ongeveer een halve liter vocht.Stukje tekst komt van deze site.
Maar dat zal wel over slapende mensen gaan.
Marcel.(ook een keer off-topic)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#26 | Geplaatst: 8 nov. 2005 16:26 
Coen heeft het over 2 liter... Edward heeft het al over dat Coen gewoon een opschepper is. Word ik nu op dit moment toch wel heel erg nieuwsgierig.

Engeltje (die zelf nog geen roestverschijnselen toont)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver MAST

Moderator 
#27 | Geplaatst: 9 nov. 2005 12:11 
Meten is weten!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 14 nov. 2005 14:51 
Ik snap er nix meer van,

Engeltje met een beschermend laagje op de vleugels, Coen in een waterbed dat door ouwe-jan is ingespoten met Plets en als je dan alles in de siliconenspray zet en er komt druppelvorming, nou, dan berg je maar .... want dan lost alles op!
Hoezo ingewikkeld ;-))

Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Winterstalling: olie op chroom??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven