Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Rammelende kop ?

 
Schrijver ivokim
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 nov. 2005 13:32 
Nu ik na het herbouwen van de CX inmiddels al de nodige kilometers heb afgelegd. En met veel plezier moet ik eraan toevoegen. Vallen me twee dingen op.

1) Er zijn best wel veel mensen die denk dat het een Guzzi of wat dan ook is.

2) Het lijkt of er meer mechanische geluiden uit de kop komen. Nu kan dit ook komen omdat je met je koppie boven de cilinderkoppen hangt, en dat gecombineert met een soort van lawaaidoofheid die gaat ontstaan doordat ik met open dempers rij. Maar nu vraag ik me af, is het normaal als een CX blok draait dat je wat mechanisch lawaai hoort, of moet zo'n blok echt muisstil draaien ? Ik heb geen koelvloeistof of olieverlies.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 8 nov. 2005 13:57 
Hallo Ivokim, luister maar naar het geluid van een cx.Geluid CX.
(maar dan met gewone dempers)
PS;waarom geeft iemand anders een reactie onder jouw naam? Is ook al zo bij een reactie van "engeltje"...
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ivokim
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 nov. 2005 16:53 | Aangepast door: ivokim 
Daar verschilt het gelukkig niet mee.
Maar iemand anders die onder mijn naam zou reageren ? Ik ga op onderzoek., in welk topic zou dat zijn dan ?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 8 nov. 2005 17:32 
Posting stond hier wel, maar is nu verwijderd.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 nov. 2005 18:46 
Ja, datzelfde geluid, daar stoorde ik me ook aan, maar vroeger (jaren 60 met m'n Heinkel) zeiden ze dat dat de klepspeling was en dat heb ik altijd maar geloofd. Met oordoppen in hoor je dat getingel niet en dan geniet ik van de kracht van de motor en dat zware geluid, dat overblijft.
Waar oordoppen al niet goed voor zijn.
Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver marcel
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 nov. 2005 23:11 
Oordoppen is kop in het zand steken.
Ik heb een jaar lang rondgereden met een kloppend geluid uit de kop, 3 keer kleppen gesteld, geen resultaat... (sorry, was een Dnepr).
Totdat de pistonpen uit de zuiger scheurde. Nu weet ik waar het tokkelende geluid vandaan kwam.

Marcel.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 nov. 2005 23:43 
Maak je pas zorgen als een CX niet meer rammelt !
Constructief gezien is de CX niet stil te krijgen; zelfs mijn meest stille CX hoor je in de nokkenasaandrijving.
Die keer dat ik dacht gut wat loopt ie lekker resulteerde dat in een vastloper van het big-end.
Mijn woon-werk-CX rammelt en ratelt al jaren en meer dan 40.000 km lang(wel goed hoorbaar door de Polariskuip overigens). Verbruikt redelijk wat olie (1 liter op1000 km) en heeft last van olie in zijn koelwater. Maar start altijd direct en heeft mij nog nooit stil laten staan. Ik heb besloten om met die CX gewoon tot het gaatje te gaan. Wel normaal onderhoud (olie + filter elke 7500 km, kleppen stellen, bougies en luchtfilter) maar meer ook niet.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 nov. 2005 23:46 
Sorry hoor, het was maar een grapje,mijn Honda is in goede handen en wordt heel goed onderhouden door Jan Gaartman. Heeft net weer een 10000 km beurt gehad voor de winter.
Maar dat getingel vind ik irritant, vandaar (ondanks dat dat het goede geluid is, zoals hierboven te horen)
Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 nov. 2005 08:16 | Aangepast door: ouwe_jan 
Heren laat dat geluid toch klinken
pasop wanneer het bij UW zelf zal zijn
maar blijf altijd luisteren naar bijgeluiden dan pas krijg je problems met onze CX en en GL en
ouwe_jan die zijn boten elke dag telt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ivokim
Gast 
#10 | Geplaatst: 10 nov. 2005 08:35 
Dat dacht ik dus ook al. Beetje hetzelfde als met een eend, als ie te stil is moet je je pas zorgen maken. Kan natuurlijk komen omdat het blok een tijdje niet gebruikt is geweest. Heb er sinds de completering denk al zo'n 4000km mee gereden, en hij is naar mijn gevoel wat luidruchtiger gaan lopen. Maar goed, nu koning winter voor de deur staat wordt het tijd voor het grote onderhoud.

Bedankt voor alle geruststellingen

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Rammelende kop ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven