Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Pledge

 
Schrijver startweer
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 nov. 2005 22:52 
Er is een keer gesproken over pledge, waar je goed je motor mee zou kunnen onderhouden. Ouwe Jan, volgens mij kwam het van jou, of van Monique, maar ik kan het niet meer terug vinden. Hoe zat het nou? Moest er nou wel of juist geen bijenwas in zitten? En hoe gebruik je dat spul dan precies?
Bij voorbaat dank,
Gea (die 'harry' graag roest vrij houd)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 nov. 2005 00:00 
Gea, lees Ray's "draadje" over de winterstalling er maar op na. Ouwe_Jan heeft het daar over "plets".(= pledge?)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 11 nov. 2005 00:20 
Monique Laurier heeft mij tijdens SJK verteld dat ze motoren en auto's poetsen met Pledge (met bijenwas). Schijnt erg goed te werken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 nov. 2005 08:19 
Kiek maor uut, strax rij je op een bijenkorf!

Groet Erik (die een hekel heeft aan poetsen)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 nov. 2005 08:26 
nou ik kreeg ook de mededeling van Monique met een mededeling dat er bijenwas op moest staan ,let op het staat er met kleine letters er op
De gebruiks aanwijzing is spuit het er op en met een droge doek op vrijven [ voor de winter is het beste niet vrijven maar gewoon laten zitten ],maar wanneer je weer wilt rijden even de doek er over heen en misschien hier of daar wat PLEDGE er op spuiten en de doek er over halen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Frans
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 nov. 2005 09:41 
Gea,

Hou ons op de hoogte, ben benieuwd!
(Je kan het overigens ook voor meubels gebruiken)

Frans

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 nov. 2005 12:07 
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Even wat specifieker: Ik wil de winter doorrijden. 'Harry' slaapt overigens in de winter niet buiten, de rest van de seizoenen wel. Maar ik wil voorkomen dat hij na de winter roestig is geworden. Ik heb een hekel aan poetsen, maar nog meer aan roest, want 'Harry' moet nog jaaaren mee. Ik zoek dus iets wat beschermt tegen roest waarmee je toch door kunt rijden.
Frans, hoezo voor meubels gebruiken? Die staan niet buiten en roesten niet :-)
Gea

Schrijver roel_281
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 nov. 2005 16:41 
Goed spul dat pledge(had de tip gekregen van ouwe jan),alleen niet te veel op de buddy spuiten want dan ga je spontaan kneedownen

Schrijver startweer
Gast 
#9 | Geplaatst: 14 nov. 2005 13:20 | Aangepast door: startweer 
Ff off- topic: wat is kneedownen?
Gea (die inmiddels niet bang meer is om 'domme' vragen te stellen)

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 14 nov. 2005 14:02 
Zo plat door de bocht, dat je knieen de grond raken.
Zoal Jurgen vd Goorbergh op de foto (bijna) doet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#11 | Geplaatst: 14 nov. 2005 14:55 
Kom op Gea, voortaan zo plat dat je met je vijver over het asfalt schraapt. Tot je zoveel centimeters verliest dat je vijver een kanaal wordt.

Edward (die overigens niets heeft aan te merken op de bochtentechniek van onze Bochtenkoningin, Geatrix)

Schrijver startweer
Gast 
#12 | Geplaatst: 15 nov. 2005 22:28 
Marcel en Edward: Bedankt! :))
Gea

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Pledge

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven