Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achteruit duwen

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 dec. 2005 02:55 
Toen ik vanavond op mijn werk kwam, kreeg ik 'Harry' niet achteruit op zijn plek geduwd. Ik vond de laatste tijd dat dat al moeilijker ging, maar nu kreeg ik m geen meter achteruit. Afgelopen zomer heb ik het achterwiel vervangen (met band!!!) kan het daar mee te maken hebben? Zou ik de rem verkeerd afgesteld kunnen hebben? Of kan het door de kou komen? 'Harry' slaapt nog buiten.

Gea (die anoniem op haar werk is)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 dec. 2005 09:18 | Aangepast door: ouwe_jan 
Gea door de kou krimt alles en door warmte zet alles uit.
draaij het afstel moertje een of twee slagen naar links en het euvel is verholpen.
ouwe-jan
controlleer wel of de rem pendaal soepel gaat deze kan wel eens vast roesten,of de veer van de rem pendaalas is stukdeze zit aan de linkse kant onder het frame terhoogte van je jifie
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 dec. 2005 10:38 
Het lijkt erop dat je remmen aanlopen.
- Zet 'm op de bok en controleer of het achterwiel vrij kan draaien.
- Laat iemand de achterkant naar beneden duwen en controleer of het voorwiel vrij kan draaien.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 dec. 2005 23:48 
Van het voorjaar kreeg ik de motor niet van de bok, omdat de remmen geblokkeerd waren door het stilstaan.
Ik belde naar mijn monteur en die zei, geef een paar klappen tegen de zijkant van de (voor)rem met een houten hamer en de rem komt los.
En dat was zo !!

Groetjes van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 dec. 2005 13:23 
Leuk! Het verschil is dat ik al naar mijn werk was gereden (12km of zo). Gisteravond heb ik 50 km aan één stuk gereden, niet met de achterrem geremd en toen kon ik er wel mee manoevreren toen ik aan kwam. Ik zal dus de achterrem eens goed bekijken.
Bedankt voor jullie tips!
Gea

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 dec. 2005 13:34 | Aangepast door: Hans 
Bij de achterrem is het veelal het drooglopen van de hevel van de remschoenen die daardoor blokkeren.
Ik heb het al gehad dat na het remmen de schoenen niet meer vrijkwamen en ik dus onderuit ging.
Je moetdus het achterwiel demonteren, de remankerplaat er uit halen en de hevel die tussen de beide remschoenen zit weer gangbaar maken.
Het gemakkelijkste is om ook de remschoenen te demonteren en die hevel uit de ankelplaat te tikken en goed (met de borstelop de boormachine)
schoon te maken,ook de boring goedreinigen,invetten (waarom heeft Honda dat ding niet voorzien van een vetnippel ???) en monteren.

Het is een klusje dat iedereen (ook met 5 (!) linkerhanden) zelf kan doen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 dec. 2005 20:50 
Je hebt te lang achteruit gelopen.
Je opwindmotor staat nu op scherp.
Als je er nu op gaat zitten en je remmen loslaat moet'ie pijlsnel vooruit vliegen...
Pas op dat er geen auto of muur voor staat...!

Dirk (die mensen altijd serieus wil waarschuwen)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 5 dec. 2005 00:33 
Dirk,

Moeten we je vrouw nu waarschuwen over jouw opwindmotor ?

Coen
(Gea, vergeet niet ook je voorrem te checken)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 dec. 2005 08:31 
Gea, wellicht ten overvloede, ik zou even niet meer rijden voor dit euvel is verholpen. Je achterrem overslaan is niet echt veilig en een buiteling a la Hans al helemaal niet. En voor even veel geld is het je voorrem en dan ben je (qua buitelkans) nog verder van huis.

O ja, en met een hamertje op je remcylinder slaan is een prima pleister, maar voor de langere termijn is demontage en reiniging toch het beste.

Veel succes,
Edward

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 dec. 2005 09:42 
Gea laat Harry eens even goed nazien ,er zal bij jou in de buurt wel een goede CX rijder [monteur ] wonen die even naar jou HARRY wilt kijken en de storing kan verhelpen.
Sint O-Jeee die te ver weg woont,maar Gea pas op voor de Zwarte Pieten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 dec. 2005 12:34 
Hoi Allemaal,

Kan er niet iets met het cardan aan de hand zijn???

Groet Erik, (die ook meedenkt.)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcel gosselink
Gast 
#12 | Geplaatst: 5 dec. 2005 16:51 
Hier het meest doeltreffende en beste advies: haal gewoon even het achterwiel er ondervandaan. De boel schoonmaken en smeren, en klaar is kees. Wedden?

Groet Marcel Gosselink

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achteruit duwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven