Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koelwater lekkage

 
Schrijver appiehappie
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2003 23:00 
Wie heeft hier wat zinnigs over te zeggen:
Plotseling na een rit met mijn CX500E uit 82 begon de motor koelwater te lekken. Volgens mij komt het vanuit het pomphuis. Is dit voor een niet zo ervaren sleutelaar zelf eenvoudig te herstellen (nieuwe pakking ofzo) of kan er meer aan de hand zijn.
PS: lekt alleen koelwater als de motor loopt. zora je de motor afzet neemt het lekken af.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 maart 2003 00:16 
He die Appie,

ja, dan is waarschijnlijk de mechanical waterpompseal op zijn eind. Vervangen is de remedie; wat je nog kunt proberen is het verversen van de koelvloeistof. Zorg dan wel voor koelvloeistof geschikt voor ALUMINIUM motoren (zo niet dan vreet het de boel binnenin het motorblok weg).
Helpt dat niet dan motor uit het frame, achterste motordeksel er af, alle pakkingen 0-ringen vernieuwen, nieuwe mechanical seal er in (die is heeeeel lastig te monteren, bij vorkeur laten doen door de dealer !) de zaak weer in elkaar, motor in het frame en rijden maar weer.
Overigens als je geluk hebt lekt alleen de 0-ring in het waterpomphuis daar waar de waterbuis in zit.

Kosten zo rond de Euro 150,-- bij zelf doen, zo rond Euro 400,-- bij de dealer.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver harrie
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 maart 2003 16:45 
[/i]
[i]

Schrijver harrie
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 maart 2003 16:52 
appiehappie
he appiehappie
dit probleem heb ik ook gehad en het was de mech seal en dat koste bij de dealer zo rond de 500 gulden toen die tijd via via kwam ik contact met een persoon die vroeger bij een motor zaak had gewerkt en die heeft het gemaakt voor 200 gulden dus even eens vragen aan mensen die het willen en kunnen maken voor een vriendelijkre prijs succes

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koelwater lekkage

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven