Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

startproblemen, zuigt geen benzine aan

 
Schrijver cx 500 81
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 dec. 2005 20:15 
Hallo sinds 1 week heb ik een cx 500, heeft 4 jr stilgestaan en na 2 dgn sleutelen wilde ik starten. Helaas de cilinders zuigen geen benzine aan.
De bougies zijn nieuw en vonken goed.
Als ik benzine door de bougieopening gooi dan loopt de motor even, maar zuigt geen brandstof aan. Vooraf had ik benzine afgetapt. Nu cabs gedemonteerd en nagekeken maar deze zagen er schoon uit. Het luchtfilter is schoon. De verbindingsrubbers van cilinder naar cab waren heel en zuigen geen vals lucht aan. Cab reininger gekocht dit moet ik nog proberen maar heb weinig hoop omdat de cabs schoon waren. Wat zie ik over het hoofd??

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 dec. 2005 22:00 
De carbs kunnen op 't eerste gezicht wel schoon lijken, maar ik verzeker je dat de inwendige passages na 4 jaar stilstand zijn dichtgekoekt. Ultrasoon laten reinigen lijkt me de beste oplossing. Dat kan de betere motorzaak voor je doen en het kost ongeveer € 40. Let op: de carbs niet scheiden en op de beugel vastgeschroefd laten zitten.

Door de stilstand zit er waarschijnlijk rommel in je tank. Aftappen in een glazen jampotje en je weet 't zeker. Check of het inwendige tankfilter niet verstopt zit en monteer een extra inline filter halverweg je benzineslang.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 dec. 2005 00:28 | Aangepast door: gompie 
Je kan er tenminste vanuit gaan dat het geen aanzuigprobleem is.
De tank zit boven het motorblok dus het werkt, heel eenvoudig, op de zwaartekracht.
Verder goed doorspoelen dat er geen vuil in de tank en filters zit en, als je even gelegenheid hebt, de behandeling geven die Floris aanraadt zodat de verse benzine in de carbs kan doorvloeien.

Indien je hem even goed "verzuipen" wil moet je hem een blowjob geven.
In dit geval houdt dat in dat je met je mond op de vulopening van de tank blaast...
Hij start hierna niet gelijk, maar heeft ff tijd nodig om bij te komen.
Jij toch ook...? :)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 dec. 2005 14:07 
Sommige CX-modellen hebben een vacuumbediende benzinekraan. Is dat bij uw CX ook van toepassing? Zo'n benzinekraan heeft ook een stand waarmee de vacuümbediening uitgeschakeld wordt. Mocht dat het euvel zijn: er zijn revisiesets verkrijgbaar, om o.a. het membraan te vervangen.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver cx 500 81
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 dec. 2005 09:57 
tot zover bedankt ga morgen eens experimenteren en indien nodig vacuum cleanen.
Volgens mij heb ik geen vacuumbediende benzinekraan (er zit geen pri stand op. Alleen on, of of res.

Schrijver cx 500 81
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 dec. 2005 13:06 
hallo, vandaag nog eens goed de cabs gereinigd. reiningsmiddel in tank, tank geleegd, starten en lopen!

Bedankt voor de reactie's ben veel extra gaatjes in de cabs tegengekomen welke ik uitgespoten heb.
Trouwens takke klus om gaskabels weer te monteren.

allen bedankt,

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 jan. 2006 15:06 
Tip, monteer een brandstoffilter tussen kraan en carbs. Voor je het weet raken je carbs weer verstopt. Kleine moeite (€ 5,--), veel plezier, vooral bij een motor (en dus ook een tank) die 4 jaar stil heeft gestaan.

Succes,
Edward

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 startproblemen, zuigt geen benzine aan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven