Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lekke tank

 
Schrijver m_v_h
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 jan. 2006 12:21 
Mijn 2 weken oude cx uit 82 druppelt na. KLein gaatje/ scheur bij de lasnaden rechtsonder (net waar de zijkap teken de tank komt)
Door wat kit is de lekkage verholpen. Iemand idee voor blijvende oplossing?

groet Marc

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 jan. 2006 12:26 
Hoi Marc,

Kijk eens op http://www.tankcure.com/
Die hebben de oplossing als je wil repareren. Er zijn ook legio mogelijkheden om aan een goede gebruikte tank te komen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 jan. 2006 14:27 
op de nieuwjaarsborrel bijvoorbeeld...., mensen ontmoeten en meteen de tank meenemen.

Groetjes, en succces ermee!
Gea

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 jan. 2006 14:30 
Hoi Marc,

Tankcure zou i.d.d. een oplossing kunnen zijn. Helaas niet echt goedkoop, maar ik denk dat je anders maar één alternatief hebt...een andere tank. Als je lekkage hebt en je motor is pas twee weken oud, dan heeft ie wellicht een lange tijd stilgestaan, ergo is de lekkage het gevolg van roestvorming. Ook dan is Tankcure een probaat middel om je tank van binnen roestvrij te maken. Laat je goed adviseren, misschien is je tank inmiddels reddeloos verloren.

Nog een preventieve maatregel: Plaats een filter tussen je tank en je carbs, want roestrestjes en andere vuiligheid uit je tank wil je echt niet in je carburateurs hebben. Ik hoop dat dat kwaad inmiddels nog niet is geschied, maar daar kom je snel genoeg achter. Een brandstoffiltertje heb je in alle soorten en maten, kost nog geen € 5,--en zit binnen een half uur op je benzine-slangetje.

Succes,
Edward

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 jan. 2006 16:05 
Wat ook goed helpt is kauwgom, even goed doorkauwen en op het lek drukken.
Door contact met benzine wordt dit keihard en het dicht perfect af. Ik heb hier zelf eens drie jaar mee gereden voordat ik aan een definitieve oplossing toe was. En dat was tankcure. Maar dat hebben ze niet bij alle tankstations nietwaar? Kauwgom meestal wel.

Groet, Joker.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 jan. 2006 20:22 
Mischien heb ik een ander antwoord. Wat voor een tank heb je en welke kleur. Als ik die dan heb liggen, kan je die van mij over nemen.
Neem wel gewoon even contact met mij op mijn e mail adres.
marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver keesgroot
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 jan. 2006 11:33 
Je kan (heb ik veel in het buitenland gezien) ook je tank laten solderen als je hem bij de scheur goed schoon maakt.
Moet dan wel opnieuw spuiten maar de reparatie is met gas en zuurstof en een kleine vlam niet moeilijk uit te voeren door en metaalbewerker.
Groeten Kees.

Schrijver sidonia1
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 feb. 2006 21:40 
Voor die mensen die onderweg tegen
een lekke tank aanlopen, een stukje
handzeep in het lek drukken. Dit verhardt
en het lek is in ieder geval tijdelijk
gedicht.
Heb deze tip niet mezelf.
vr.gr. aad

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekke tank

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven