Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bramen wegwerken op de voorvork

 
Schrijver kaperj
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 jan. 2006 12:24 
Ik heb twee olie keerringen in de voorvork vervangen.Maar de binnen buis heeft een paar oppervlakkige bramen en schrammen opgelopen op het gedeelte waar de keerrking langskomt bij inveren.
Hoe polijst ik dit het beste?

mijn idee: eerst wegsteken met een beiteltje of een stanleymes. daarna polijsten met waterproof korrel 1000. Hoe kan ik het best polijsten in de lengterichting of overdwars?

ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

jaap kaper

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 jan. 2006 16:51 
Hoi Jaap,

Beter is het om ze opnieuw te laten hard-verchromen, dan worden ze daarna gepolijst. Is wel erg duur. mischien heeft nog iemand een setje 2e hands liggen?

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver WillemH
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 jan. 2006 18:49 
Als de schrammen niet te diep zijn kun je ze er prima uit polijsten.
De nieuwe keerringen hebben veerkracht genoeg om minieme oppervlaktebeschadigingen te kunnen "handelen".
Polijsten doe je in de lengterichting met bijv. nr.1000 met veel water, nabehandelen met een polijstpasta of groene commandant.

Groet, Willem Hartlief

Schrijver kaperj
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 jan. 2006 19:51 
Bedankt voor julie reactie. Ik ga polijsten. De schrammen zijn inderdaad niet te diep. De voorvork is niet meer te demonteren. De imbusbout onderin is dol of zit muurvast. Hoe krijg je dan de ringen er uit en de nieuwe erop? Dat was een puzzel. Ik heb met de dremel een klein gaatje in de oude ring geboord en hem door geslagen met een kleine beitel. De nieuwe ringen over de binnenbuis schuiven met veel siliconenspray ging goed. Aantikken heb ik gedaan met een pvc pijp van 40mm over de binenbuis heen en de ring eerst inspuiten met siliconenspray. Het zit goed. Mijn voornemen is om dit jaar met veel plezier te gaan rijden.

jaap

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 jan. 2006 12:28 
Ik heb de binnenpoten met een oliesteentje lichtjes ontbraamd, maar de putjes waren bij mij dan ook heel klein. Voorlopig gaat het goed.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 jan. 2006 14:31 
Mocht het niet lukken: hardverchromen kost bij Kommer in Garderen ± Eur. 60,- per poot, alle onderdelen inclusief. Zie ook www.kommermotorparts.nl

Succes,
Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 jan. 2006 19:39 
Kom eens bij mij langs, ik heb nog wat voorpoten liggen. Ik denk dat we het wel eens kunnen worden over de prijs van een set of een voorpoot. Ze zijn gedemonteerd dus het is inpakken en weer mee nemen.
Groetjes Marco
Tel 0321 312336 alleen tussen 19.00 en 21.30 uur.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver kaperj
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 jan. 2006 17:41 
Bedankt voor jullie reacties. Het polijsten is goed gelukt. Dus rijden maar.

jaap

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bramen wegwerken op de voorvork

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven