Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CDI vervanger?

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 17 jan. 2006 09:58 
Hallo, is er al iemand die ervaring heeft met het vervangen van de CDI voor de "marktronic" ? Marktronic is gemaakt als vervanger van de CDI van een CBX (6 cilinder Honda) Maar het schijnt ook te werken voor een tweecilnder zoals de CX. Kost +/-140,- euro.
Ik ben benieuwd naar reacties.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 jan. 2006 12:11 
Er staat inderdaad bij de productinfo dat 1 Marktronic geschikt is voor de CX 650.
Maar volgens mij is het niet een vervanger voor de 'oude' CDI onsteking, maar uitsluitend voor de electronische onsteking van de latere CX modellen ??? Ik mis bijv de grote blokstekker van de CDI unit; dus vraag mij af of het wel past.
Ik vind het trouwens behoorlijk aan de prijs € 140,-- per module !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 17 jan. 2006 14:40 
Hallo Hans, ik ben het met je eens dat 140 euro een hoop geld is. Maar een tweedehands CDI is ook duur. (Een nieuwe zou zelfs 500,- kosten in Frankrijk volgens Coen) Op de site van het "sixcenter" staat wat meer info over de "marktronic".
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2006 17:00 
Ik had dus gelijk; volgens jouw link naar het sixcenter is de OKI ontsteking een transistorontsteking die geen condensatoren bevat.
Dat betekent dat die module niet geschikt is voor de CDI ontsteking van de vroege CX500 motoren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 jan. 2006 19:30 
Laat ik hier eens een duidelijk antwoord op geven. De CDI unit is alleen gebruikt voor de CX500. Alle CX500 en CX650 sport modellen zijn gelijk aan de GL500/650 onsteking. Dit zijn de transistors onstekingen die op heel veel honda's zijn gebruikt. Op een CBsix zij er drie gemonteer en op een GL zijn er 2 gemonteerd. De wakkeren figuren onderons zullen nu na gaan denken. Waarom 2 op de GL en 3 op een cbsix. Heel simpel. Bij een CBsix zijn bobines gebruikt met dubbule bogie kabels. Dus zet dit maar uit je hoofd dat de onderdelen van een CBsix te gebruiken zijn voor een CX500. Dus als je een onstekings kastje zwart of verzingt goed kleuring onder je zadel hebt dan weet je dat je een CDI unit hebt.

MOchten er mensen opzoek zijn naar gl onstekings units, dan heb ik die wel voor 10 euro perstuk liggen. Dat is iets goedkoper dan 140 euro wat niet eens te gebruiken is op een CX500.
Mochten er nog vragen zijn, neem dan nog even contact met mij op
groetjes Marco becker.
sorry voor de schrijf fouten, ik ben schrijfblind.
Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CDI vervanger?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven