Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carburateurs loshalen

 
Schrijver Maikel
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2006 18:23 
Ik heb van het weekend geprobeerd mijn cx te starten en ben er achter gekomen dat ze geen benzine aanzuigen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik ze los krijg, moet ik dan eerst de tank er af halen om er bij te komen?

En als ze er af zijn kan ik ze dan zelf rijnigen of moet ik dat laten doem.

Alvast bedankt
Maikel

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 jan. 2006 18:52 | Aangepast door: ouwe_jan 
oh oh oh wat erg he
nou er een slangetje onder elke carburateur met daar boven een schroefje ,doe de benzine kraan open en draai aan bij de zijde de schroefjes open dan moet er benzine uitkomen.

gebeurd dat niet dan zijn er wat problemen,geen benzine in de tank-benzine kraan verstopt -vlotternaalden zitten vast
cotrolleer dat eerst voor je de boel gaat slopen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2006 18:56 
Als de carbs geen benzine krijgen dan moet je het probleem zoeken bij de benzinekraan of het filter. Tip: zet een potje onder de aftap-slangen en draai de schroeven onderaan de vlotterkamers open. Als er benzine uitkomt dan is die vraag beantwoord.

Het demonteren van de carbs is moeilijk uit te leggen zonder plaatjes. Koop een werkplaatshandboek van Haynes of Peeters, dat werkt een stuk makkelijker.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2006 19:47 
Onderstaande link beschrijft hoe je de carbs eraf kan halen:

http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/carbs_out/

Welk type heb je? Als het een Eurosport of Silverwing is controleer dan of alle slangetjes goed zijn aangesloten. Deze twee types hebben namenlijk een vacuum benzine kraan. Hier zitten drie aansluitingen. Eentje aan de onderkant van de kraan voor de benzine en twee aan de achter kant. Met de kraan voor je is de linker aansluiting voor de vacuum zuiging die naar de carb gaat en de rechter is voor ontluchting.

Success ermee. Carbs erafhalen is op zich niet moeilijk aleen een beetje gefriemel om de set er ondervandaan te halen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 jan. 2006 00:38 
ps, als het bij de E of silver het vacuum slangetje is, chek dan ook gelijk of het niet verduurd is en barsten vertoont , want in dat geval kun je geen vaccuum genoeg trekken om de benzine kraan te openen
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 jan. 2006 09:48 
Maikel vraag wat voor type motor fiets heb jij cx 500 of gl 500 cx 650 of gl 650 en van welk jaar
dan kan je vraag beter beantwoord worden
[dat geld voor iedereen met vragen over zijn motor ]
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carburateurs loshalen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Fernando ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven