Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

VERZUIPT

 
Schrijver dave
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 maart 2006 16:35 
Hallo,, ik heb sinds kort een honda cx 500b uit '82.. En toen ik hem ging op halen bleek hij al een probleem te hebben,, de linker cilinder verzoop.. Ik heb er al andere cabarateurts op gezet en schoon gemaakt, nu is het wel minder , ze zijn al afgesteld,, ik heb er nieuwe bougie's in gezet met nieuwe bougiekappen,, het is wel bijna weg maar met de koude start heeft hij nog wel moeite met de linker cilinder....

ik hoor graag of dit vaker voor komt bij cx'en.. groetjes dave

ps als hij rijd dan rijd hij ook heerlijk,, en is het normaal dat als je +/- 100 km rijd dat het toerental dan rond de 5000 is??????

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 maart 2006 17:05 
Als een motorverzuipt is er inderdaad iets niet goed met de carb/vlotter/ vlotternaald. M.n. de afedinging van de vlotternaald zou ik contoleren op slijtage/vuilafzetting.

Wat bedoel je met de linker cylinder heeft moeite bij de koude start?
Normaal is dat juist de rechter cylinder bij de koude start wat na-ijlt (die cylinder krijgt de benzine uit de tank vanwege de carb-constructie van de CX) wat 'later'); de rechter loopgt meestal als eerste mooi rond. Dat heeft m.n. na wat langere standtijd te maken met het verliegen van de vluchtige stoffen in de benzine in de vlotterkamer door de specifieke ontluchting van de carbs.

Je zou in jouw geval eens kunnen kijken naar de corrosie op de diverse stekkerverbingingen, de weerstand van de bougiedop (max 5 kOhm) en de conditie van de bougiekabel vanaf de bobine.

Het is inderdaad zo dat in de 5e versnelling 50 keer de snelheid het toerental is. Dus 120 km/uur = 6.000 t/min enz.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 VERZUIPT

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven