Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

compressie

 
Schrijver hejo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 maart 2006 21:56 
heb mijn compressie gemeten is op de ene cil 8 en op de andere8,1,weet iemand of dat voldoende is

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 maart 2006 22:26 
10:1 is de compressie nieuw.

Hoe heb je gemeten warm of koud?

Schrijver WillemH
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 maart 2006 23:42 
Ook belangrijk: de inlaatkant moet volledig open zijn tijdens de meting.
Normaal doe je dat door het gashendel open te draaien, maar omdat er constant-vacuumcarbs. op de CX zitten werkt dat niet, omdat de motor niet loopt is er geen vacuum om de gasschuiven te openen.
Carbs verwijderen is de enige optie.

Groet, Willem Hartlief

Schrijver hejo
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 maart 2006 03:16 
heb de compressie met koude motor gemeten,dus ik ga dan uit van dat verhaal van willem,dat ik ze eingelijk met gas dicht heb gemeten,dan lijkt me de compressie dus wel voldoende

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 maart 2006 08:51 
Willem en Hejo bij de carb van Honda staat de vacuumschuif altijd 15 m/m open dus de motor hoeft niet te draaijen ,ik bedoel niet te lopen voor de vacuum schijf . Dus compressie meten bogie`s er uit ,compressie meter goed aanduwen ,gas handel open draaijen en even doorstarten,
Bij koude motor mag deze tussen de 6 en 8 bar zijn ,bij warme motor tussen de 7 en 10 bar,verders als je lucht filter vuil is dan wordt de aanzuig hierdoor benadeeld wat de compressie kan be-invloeden
Ik haal altijd de lucht filter er uit dan weet je dat je een goede doorstroming hebt
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jerrimy
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 maart 2006 08:54 
8 en 8,1 koud lijkt mij niet slecht, er is in ieder geval geen flinke afwijking tussen de cylinders.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 maart 2006 14:07 
Natuurlijk is de compressie van belang; maar zeker zo belangrijk, zoals Jerremy ook al aan geeft, is het verschil in compressie tussen de beide cylinders.
Als daar meer dan 0,5 bar tussen zit dan moet de oorzaak worden verholpenEn kouid 8 bar is een keurige waarde. Bij een nieuwe CX ligt die zo tussen de 9 - 11 bar.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 maart 2006 00:17 
Weet iemand of de sluiting van kleppen die niet helemaal meer sluiten bij verdere slijtage weer beter wordt? Of gaan kleppen na verloop van tijd alleen maar meer lekken?
Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver hejo
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 maart 2006 09:21 
hoi kasper
als de motor verder goed loopt je wel even mee door kan rijden,je merkt zelf wel als het minder wordt of dat ie slecht wil starten,dan zal je de koppen er wl af moeten halen
gr hejo

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 maart 2006 15:00 | Aangepast door: ouwe_jan 
Kasper als je je kleppen afsteld doe ze dan ietst ruimer bij een 500 inlaat 0,12 m/m uitlaat 0,15 m/m
dit bij de type A-B-C
bij een 650 inlaat 0,12 m/m
uitlaat 0,15 m/m
overige 500 modelen inlaat 0,10
uitlaat 0,12 m/m
rijd daar plus minus 2 a 3000 kilometer mee en stel ze dan af op de orginelen afstand dit noemen wij klepzitting en klep in slaan voor een betere afdichting
veel succes er mee
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 compressie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven