Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startmotor weigert na lange rit

 
Schrijver frans
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 maart 2003 10:49 
Sinds een tijdje heeft mijn CX het volgende probleem: Wanneer ik na een lange rit de motor afzet, bijvoorbeeld om te tanken, en vervolgens weer wil starten doet de startmotor het niet. Na enkele malen de startknop in te drukken wil deze het vaak wel weer doen, maar dit duurt steeds langer.. Het lijkt op een slecht contact, echter dat verklaart niet waarom het optreedt wanner de motor warm is.
Wat zou dit zijn?

Schrijver Floris63
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 maart 2003 11:48 
Beste Frans, ik heb geen verklaring waarom dit alleen bij warme motor optreedt maar misschien helpt mijn verhaal.

Ik had ook last van een geheel weigerende startmotor. Bleek het startrelais te zijn. Als dit defect/vuil is hoor je geen 'klik' als je op de knop drukt. Een startrelais kun je (laten) doormeten als je niet zeker bent van de werking ervan.

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver boomsluiter
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 maart 2003 11:50 
Waarschijnlijk zijn je koolborstels te kort geworden. Bij warmte zet alles uit en is het contact van de koolborstels waarschijnlijk onvoldoende.Je kan dit controleren door met een hard voorwerp op de start motor te tikken bij versleten koolborstels doet de startmotor het dan vaak wwer even.
succes Jeroen

Schrijver frans
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 maart 2003 11:56 | Aangepast door: frans 
Hoi boys,

Bedankt voor de tips, ga ik beide onderzoeken. Floris, waar zit het startrelais? Moet dit vervangen worden of heb jij het alleen schoongemaakt?

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2003 12:04 
Frans,
het startrelais zit net naast je spanningsregelaar, volg de kabel die van je starter komt en je vindt hem wel...
Contacten kan je even afschuren en inspuiten met contactspray.

Schrijver Floris63
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 maart 2003 13:46 
Frans, het startrelais zit onder een rubber kap tegen de spanningsregelaar aan. Het relais kun je niet openmaken, alleen aan de buitenkant reinigen. Mijn startrelais is geheel vervangen, het onderdeelnummer is 35850-415-007.

Het verhaal van Jeroen klink erg aannemelijk. Het onderdeelnummer van de koolborstel(set) is 31201-292-158.

Op marktplaats.nl staan op dit moment een startrelais en een startmotor te koop. Ik weet niet zeker of die voor alle typen CX universeel/passend zijn.

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startmotor weigert na lange rit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven