Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

gezocht,achterdiffrencieel gl650

 
Schrijver puk
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2006 18:33 
ben op zoek naar een achter difrencieel voor een gl 650. er begint een ruis op te komen , dus de lagers beginnen op het einde te lopen .
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2006 08:35 
Puk,

Zou een van een 500 ook niet passen? Ik heb er laatst zelfs een van een CX onder mijn GL geplaatst! En dat gaat prima! Tenzij je persee een originele wil, dan kan je nog wel even zoeken denk ik.

Groet Erik. (die er helaas geen een voor je heeft)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2006 16:39 
Helaas gaat dat niet 650 type heeft vier draad eindes en 500 type maar drie
Puk ik ben op zoek voor jou naar een ander cardan met een lagere gearing wat geschik is voor met zij-span te rijden
ouwe-jan die alles doet voor pukkie
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 juni 2006 00:47 | Aangepast door: puk 
dank je jan , alvast bij voorbaat , in Vechta nu ook weer gezien dat er twee verschillende types zijn , voor de gl 650, ten eerste eentje met 4 schroeven ( heeft antoon onder zijn fiets hangen), uiterlijk identiek aan die van de 650E( dus met lange giering) en anderzijds ( die ik zoek ) met drie bevestigingsbouten , ook met lange giering
raar eigenlijk, het zijn beide interstates, Antoon zijn van japan , en mijn van canada
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 juni 2006 13:24 
en ja erik , het dient er eentje van een 650 te zijn , de 500 past wel , maar heeft dan " te " korte versnellingen, en lijkt me niet gezond dat ik dan aan 1000rpm meer moet draaien aan dezelfde snelheid
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 juni 2006 12:58 
Hey Puk,

Dus als ik mijn CX500C harder wil laten lopen moet ik er een 650 dif op zatten én een groot achterwiel? Het proberen waard als ik er aan kan komen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 juni 2006 15:49 | Aangepast door: puk 
Ja erik , dat kan , maar hou er rekening mee dat je meer moet ombouwen dan de diff klok alleen, omdat de cardannen van de 500 en de 650 verschillend zijn dien je deze ook mee over te nemen , de cardan van de 650 heeft uitwendige naven aan de achterzijde , en klok inwendig , de 500 net andersom.
de borging van de cardan van een 500 gebeurd door een borgbout net achter het motorblok , bij een 650 is dat er niet maar zit er een drukveer aan klokzijde .
dan als je een ander wiel gebruikt hoef je niet noodzakelijk een groter te nemen hoor, maar enkel rekening houden met dat jij met trommelremmen rijd en de meeste 650 schijven hebben, daar zit er verschil in de achterbrug , omdat de trommelversie een fikseer baar heeft aan de onderzijde van de brug en de schijf geremde heeft aan de bovenzijde een oog om de remklauw mee vast te zetten.
Indien je graag een schijfrem erop hebt , dient je aan het frame ook een bevestiging te voorzien voor de rempomp en vulbakje.
zo, dat is het zo ongeveer , maar is doenbaar.
enkel opletten, hij trekt dan langzamer op maar draait zo'n 1000rpm lager , bergop en tegenwind doen hem ook wel wat vertragen, omdat het vermogen 10 kw lager is dan de 650
groetjes puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 juni 2006 11:56 | Aangepast door: puk 
aan erik 1, een rechtzetting , de verhoudingen in het diffrencieel blijken allen dezelfde te zijn , hou dus geen rekening met voorgaande posts, het verschil zit hem in de versnellingsbak, mijn exuses voor de foute info
drie omwentelingen van de cardan staan voor één omwenteling van het wiel 1/3 dus
( puk die ook nog dagelijks bijleerd van de cx techniek)
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 juni 2006 22:49 
aan Jan, staak de zoektoch maar , ik heb het zootje gedemonteerd en nieuwe lagers besteld , het was niet meer raadzaam om verder te rijden en idd het grote lager draaide echt vierkant , dus hoog tijd om te vervangen en wilde geen vastloper daarachter riskeren, maar toch bedankt voor de hulp
bedankt en groeten van puk , die nu prijzige lagers gaat steken
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 juni 2006 13:10 
effe nog een tip ivm de lagers , sommige zijn niet meer te verkrijgen in Belgie en /of nederland, langs het dealers net van Honda.
Wel zijn ze nog te bestellen bij skf zelf, wat ze ook weer een stuk beterkoop maakt!!
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 30 juni 2006 13:22 | Aangepast door: MAST 
En als je opzoek bent naar een SKF dealer, klik dan hier.(onderaan de pagina een toepassing om een dealer bij jou in de buurt te zoeken)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver puk
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 juli 2006 14:04 | Aangepast door: puk 
en zo zwermen de mooie dagen maar verder , enkel wachten op het "" grote ""lager achterin, moet van engeland of duitsland komen , skf belgie volgt ze niet omdat ze niet courant zijn, kan nog een weekje duren, en maar geduld hebben he, is wel een deugd maar toch
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 5 juli 2006 20:24 
Hallo Puk, jammer voor je dat je zolang moet wachten. In de tussentijd kan je misschien kijken hoe lagers gemaakt worden? Ik vond dit filmpje op het wereld wijde web. Is in het engels en duurt +- 5 min.
Veel kijkplezier.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver puk
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 6 juli 2006 19:09 
hee wel eens tof om te zien, hoor , bedankt marcel,
en intussen ook een bedankje aan Theo Van uden, die me even gehoplen heeft om een ( nog goed lager) dat ik liggen had te stellen in de silverwing en kan voorlopig weer asvalt slijten, in afwachting op het nieuwe lager.
toffe mensen binnen de club hoor
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 gezocht,achterdiffrencieel gl650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven