Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorvorkkeerringen

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2003 16:42 | Aangepast door: coenox 
Ik ben de keerringen van de voorvork aan het vervangen, maar ik krijg de oude er niet uit. Ze komen er in stukken uit en de metalen binnering blijft gewoon zitten. Is dat normaal ? Hoe los ik dit top ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2003 20:16 
Coen, de keerringen zitten geborgd met de metalen ring.De ring heeft twee oogjes en is niet helemaal doorlopend rond. Er bestaan speciale tangen voor die in de oogjes passen en dan kan je die ringen iets naar elkaar toe knijpen en ze uit de borg sleuf halen . Ik weet het niet zeker maar volgens mij heten die tangen `circlip´tang. Je hebt dan wel de haaks omgebogen tang nodig. Je mag de mijne wel even lenen. (Amersfoort is niet zover van Leusden vandaan toch). Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 28 maart 2003 20:46 
Bedankt voor het aanbod, maar de 'circlip' is er al uit. Het is de keerring zelf die vast zit. De Keering bestaat volgens mij uit een metalen ring met rubber er omheen. Als je het rubber beetje bij beetje verwjdert wordt de metalen ring zichtbaar.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 29 maart 2003 11:55 | Aangepast door: MAST 
Hallo Coen, in dat geval moet die ring er toch uit kunnen. Normaal komt de hele keerring eruit. Succes ermee.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver niekvdh
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 maart 2003 20:14 
Coen, als je de circlips er uit hebt, en je hebt de boutjes aan de onderkant verwijderd, dan kun je de binnenpoot met enige vaart uit de buitenpoot trekken. Die neemt de keerring gewoon mee, als was het een slaghamer.

Als je al aan het afpellen geweest bent, spoel het hele zaakje dan goed schoon, want een stukje rubber onderin je veerpoot, kan de hele veerwerking verzieken. Succes,

Niek

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 6 april 2003 10:49 
Het is me gelukt de keerringen eruit te krijgen. Ik heb de vorkpoot met een verfafbrander flink verwarmt. Daarna gaat de keerring er redelijk gemakkelijk uit. Inmiddels rij ik weer en ben benieuwd of de boel dicht blijft.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorvorkkeerringen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ amsilverwing ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven