Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koppelingsplaten

 
Schrijver Boeroe
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2006 16:30 
Beste mensen,

Heb bij motozoom de lucas platen €81,95 en bij Roukama EBC Ck 1146 €55,00 gezien. De prijzen verschillen .
Welke is nu de beste?
Misschien dat iemand me kan vertellen.

Mvrgr.
Eric

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2006 17:29 
Motozoom zou ik links laten liggen, maar Lucas is wel een goed merk. Het verbaast me dat je koppelingsplaten gaat vervangen, bij een CX gaan ze meer dan 150.000 km mee. Of ben je daar al overheen? Slipt je koppeling? Staat je koppelingskabel goed afgesteld? Welke olie gebruik je?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 juli 2006 20:59 | Aangepast door: gompie 
Zelfde euvel heb ik, tenminste vanuit stilstand schakelen geeft een 'duwtje' voorwaarts, waarbij de fiets neiging krjgt om alvast maar weg te rijden...
Ik gebruik slaolie, soms afgewisseld met factor 20 zonnebandolie.
h.g. Dirk (die de hitte flink onder de duim houdt met wat opgevoerde biertendertjes en geen last heeft van verbranding op z'n kale kruin)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 juli 2006 22:35 
TIP: klop het bestelnummer van Motozoom in op www.louis.de. Grote kans dat ze dan goedkoper zijn en dat je bestelling dan wel goed wordt afgeleverd. Als je bestelt bij brother louis (3x) moet je gelijk "katalog" aanvinken. Kun je alles nog eens op je gemak nalezen....

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 4 juli 2006 13:55 
Ik heb een keer de koppelingsplaten vervangen. Bleek niet te helpen. Echte euvel was een droge en niet meer goed werkende koppelingskabel. Daarna bij de volgende CX kreeg ik van de vorige eigenaar te horen: 'koppelingsplaten moeten eigenlijk vervangen worden'. Wijs geworden daar ook eerst de kabel vervangen. En ja hoor, probleem opgelost.

Kortom. Heb je de kabel al gecheckt ?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Boeroe
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 juli 2006 18:16 
De koppelingskabel is goed vorig jaar vernieuwd.
de olie die ik gebruikt is:
Shell Advance VSX synthetic based motorcycle oil 10W-40 4stroke.
Bij de Hondadealer gekocht.
Bij 100km gas openen een hoge toerengeluid maar geen snelheid.
Gas terug en dan weer openen is het toerengeluid weg en loopt de snelheid.
Ik hoop dat dit te begrijpen is anders zou ik niet weten hoe ik het verder moet uitleggen.Dat is het probleem dat ik heb.
Daarom dacht ik dat de platen vervangen moesten worden.

Schrijver hejo
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 juli 2006 18:20 | Aangepast door: hejo 
hoi boeroe
ik denk dat je er gewone minerale olie in gooit in plaats van synthetic olie,dat het probleem ook op gelost is,ik heb er zelf nu half synthetic 10w40 in,soms heb ik het idee dat hij een beetje wil slippen,maar volle synthetic olie gaan de meesten slippen

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 juli 2006 18:47 
Ahoy Maatje!,

Ik ga je verwarring nog iets groter maken: 'Synthetic based' = half synthetisch.
Prima spul, lekker laten zitten. Gebruik het zelf ook, geen problemen.
Ik zou eerst de tip van Coen proberen: een ander koppelingskabel. Slipt 'ie dan nog, zou je een setje nieuwe koppelingsveren kunnen proberen (bouten niet te vast draaien, knappen af!) Deze zijn niet duur.
Mocht dit ook niet helpen, dan even bij Dr.Gompie op consult gaan...

Recht zo die gaat!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 juli 2006 19:00 
Eric, wat is de kilometerstand?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Boeroe
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 juli 2006 23:29 
Floris, kilometerstand is 77901.
Ik zal de kabel voor de zekerheid controleren.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 juli 2006 09:18 
Zal ik jullie nu iets leuks type,de koppelingen van de cx en zijn allemaal het zelfde niet de dikte van de platen, behalve de aandrukveren,voor een 500 zijn de veren minder lengte 33,9 m/m voor een 650 zijn deze 39,4m/m lang, let daar vooral goed op,ook als je de koppeling met huis en al gedemonteerd hebt dan moet de stalen drukring goed gemonteerd worden de bollen kant moet naar buiten toe DUS NAAR DE RIJRICHTING vragen hier over komt u er maar mee
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koppelingsplaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven