Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

aandrijftrein

 
Schrijver Peterski
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 juli 2006 20:14 
Wie kan mij vertellen wat de speling aan het cardan van een 650E mag zijn, in mm wielverdraaiing? Ik meet ca. 35 mm.
Hoor ook lichte klikken bij
het naar achteren duwen van de motor, lijkt van de aandrijfas of de achterrem? te komen.
Is dat gebruikelijk of moet ik me zorgen gaan maken?
Alvast bedankt, groetjes uit een warm Breda,

Peter

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 juli 2006 22:16 
je noemt daar drie verschillende plaatsen op waar speling kan zitten,
van voor naar achteren hoor je idd drie verschillende bewegende delen te chekken
1) de cardanas , deze behoort geen speling te hebben, ietsie voelen op de naven, ok , maar als de kruiskoppeling speling heeft is ze voor de schroot

2) tandwieloverbrenging in het achter differencieel, enkel te meten bij demontage omdat je anders andere onderdelen mee voelt spelen,(cardan en of wielnaaf) deze moet 0.1mm speling hebben tussen de tandwielen, de tanden zelf nazien kun je reeds door de olievuldop. als je deze demonteerd (4 schroeven van de cardanbuis lossen en achterwiel demonteren)indien daar de speling buitengewoon groot is, zijn ofwel de tanden versleten ofwel de kogellagers , als je de olie aflaat van het difrencieel kun je ook zien of er glinsters inzitten dat wijst op slijtage van tanden of lagers

3) dat zijn de naven in het achterwiel die ingrijpen in de naven van het difrencieel, ook deze mogen eigenlijk geen speling hebben en dienen ook periodiek ingevet te worden
indien dat niet gebeurd slijten de naven weg en veroorzaakt ook speling,
laat maar iets horen
greets puk ( die niet ingelogd geraakt)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 juli 2006 08:52 
Als je bij het op de hoofdstandaard staan het achterwiel beurtelings naar voren en naar achteren ronddraait en dan klikken hoort, dan is zeer waarschijnlijk de meenemer in het achterwiel en derhalve ook die in de cardanklok versleten.
Dat is waak het gevolg van te weinig onderhoud; geen goede smering met vet en dus drooglopen.
Je moet beide meenemers dan vervangen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 aandrijftrein

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven