Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Olie versterker TSL

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver kaperj
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 aug. 2006 19:01 
Vorig jaar is het blok vervangen door een exemplaar dat een tijd stilgestaan heeft. Om hem optimaal in te rijden en slijtage tegen te gaan heb ik TSL Olieversterker toegevoegd. Hij loopt stil, soepel en gesmeerd. De motorzaak heeft het.
Opwww.lare.nl staat meer.

jaap

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 aug. 2006 20:35 | Aangepast door: Floris 
Er zijn drie onderwerpen die steeds opnieuw terugkomen op dit forum:
- wel of geen loodvrije benzine
- welke soort olie
- en: olie-additieven

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van, maar voor de liefhebbers die opnieuw de bekende argumenten willen uitwisselen: ga je gang, hier is je kans.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 aug. 2006 20:51 
Bestaat er ook een Floris-additief?
(met kleine teugjes tegelijk...!)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 aug. 2006 21:41 
Als je graag je motor in de soep wilt draaijen moet je gouw olie toevoegsel gebruiken
wie dit niet gelooft kom maar naar Wieringerwerf dan kan je het zelf zien wat het toevoegen van welk merk ook, je op hoge onkosten kan geven ,
en niet meer te vernieuwen is ouwe_jan die het zal meenemen naar st-jansklooster
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 aug. 2006 21:56 
Handelsonderneming La Re
Schuilhoeve 15
3992 NC Houten
Tel 030-6372075

Nieuwleusen, 06-03-2001



Beste Remco,

Na een demonstratie bij de Honda CBX 6 club heb ik jou uitgenodigd bij mijn bedrijf in Nieuwleusen om een aantal van de smeermiddelen te testen die ik regelmatig gebruik.

Ik dacht dat ik in al die jaren de meeste smeermiddelen wel gezien had en daarvan de beste uitgezocht had voor eigen gebruik. Tot mijn verbazing was TSL veel beter dan alles wat ik op de plank had staan. Na een voorzichtig begin in mijn eigen motoren, ben ik het steeds meer bij mijn klanten aan gaan prijzen.

Op dit moment gaat er bij iedere service beurt van de motoren die ik in onderhoud heb, standaard TSL bij de olie. Mijn klanten zijn er nu net zo enthousiast over als ikzelf.

Het blok van de Honda CBX 6 ligt iets voorover gekanteld in het frame, waardoor de inlaat-nokkenassen snel zonder olie komen te staan. Ik denk dat TSL dan de normale slijtage zal voorkomen omdat de TSL achterblijft als de olie in de carter terugzakt.
Je hoort en voelt nu bij de koude start dat er op voldoende smering aanwezig is.

De Kawasaki Z 1300 trekt nogal veel stroom bij het starten met het gevolg dat er een minder sterke vonk overblijft. Nu wij TSL bij de olie doen blijkt het starten sneller en soepeler te gaan, omdat TSL temperatuur onafhankelijk is. De smerende werking van TSL is meteen zo goed dat er veel minder energie nodig is voor het ronddraaien en er dus meer stroom overblijft voor de vonk.

Na mijn persoonlijke ervaringen kan ik iedereen TSL van harte aanbevelen.

Eindelijk een product dat in de praktijk doet wat in de brochure staat ( en soms zelfs nog meer).

Met vriendelijke groeten,

Bert Vonderman.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 aug. 2006 08:26 | Aangepast door: ouwe_jan 
Na dit verhaal gelezen te hebben kunnen jullie ook dit verhaal gaan lezen Toevoegmiddel TSL wat al eerder op deze site is gezet en vele antwoorden op geschreven zijn
Ik nodig de Handelsonderneming uit om naar Wieringerwerf te komen en daar het middel TSL te bekijken wat het gedaan heeft
groeten Ouwe_jan
kijk ook maar naar www.lare.nl/ Wat is TLS onder aan bij LAGERS
Kan het niet dan neem ik het mee naar St - Jansklooster
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 aug. 2006 10:32 
Het zoveelste "wondermiddel" dus. Zonder enige wetenschappelijke onderbouwing worden allerlei beweringen gedaan en net zoals bij TellSell alleen de reacties van tevreden gebruikers. Mijn advies: gewoon doen als je lekker van je centen (en motorblok) af wil. Ik investeer liever in goede motorolie.
(nou laat ik me toch weer verleiden om aan die onzinnige additieven discussies mee te doen).

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 aug. 2006 11:52 
Er is volgens mij maar één Floris-additief: Drommedarismelk

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 aug. 2006 14:49 
Edward die van Floris is te dun deze van ouwe_jan is beter Ooijevaarskuiten vet met gestampte brugleuning
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 aug. 2006 18:08 
Sorry, hier kan ik het toch ook niet laten om er wat bij te zetten.
Ik ben nu zelf aan het experimenteren met olie toe voegingen. Ik heb het over teflon.
Ik heb twee middelen. De een is fin 25 en de ander is flon van brezan.
Ik heb deze middelen bij meerdre motoren ingevoerd en op dit moment heb ik alleen maar positieve reacties gehad.

Ik zelf rij er al grof weg 40.000 kilometer mee. Het enige vraagteken dat ik heb is dat mijn koppeling af en toe iets slipt. Even laten slippen en het is weer over.

Verder is het een prima middel.
groetjes Marco.

Er komt nog een verhaal daar over en hoop dit later in het jaar klaar te hebben.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver puk
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 aug. 2006 20:06 | Aangepast door: puk 
van één ding kunnen julie alvast zeker zijn , en dat is wetenschappelijk wel bewezen, " het kost weer een duit", verder laat ik iedereen maar klooien met gelijk welk product , bij mij enkel olie erin en rijden maar , een cx kan al veel meer dan een ton aan, wat is dan de bedoeling eigenlijk?? 2,3,4, ton , wel wel.
en verder kan het best zijn dat die producten goed zijn en de smering bevorderen, anderzijds is zoals Marco zegt , het niet echt gezond voor een natte meerplaten koppeling , in een auto ligt dat anders omdat ze met een droge koppeling rijden.
een puntje wil ik er echter wel over kwijt en dat is het volgende ;
alle additieven zijn dikker dan olie om zo een goede film te kunnen vormen tussen bewegende delen, maar bedenk wel dat je olie filter van die grootte is en ook om die reden zo ontworpen dat hij olie doorlaat en geen of mindere mate andere " zaken met dikkere viscositeit ,
ik ken tot op heden nog geen enkel merk dat " aanraad " om het een of ander toe te voegen voor hun technieken,zelfs niet zoals vroeger in de tijd slick50" kost allemaal weer een hap en waar zit het voordeel??? voor de producent alvast wel, die doet duiten op zak.

ik heb thuis ook zeer goed olifanten poeder liggen en voila , ik heb geen last van olifanten, dus moet het een goed poeder zijn ( lol)
neen, effe serieus , olie dient om te smeren , dus laat het zijn werk doen, en doneer liever één euro meer aan de club , daar hebben we allen voordeel mee en spaar je zelf ook nog
mvg Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver JosvanR
Gast 
#12 | Geplaatst: 4 aug. 2006 22:23 
Zucht.... ik heb geeneens zin om het te vertalen......

http://skepdic.com/slick50.html

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 aug. 2006 20:57 
Het doel van smeerolie is smeren (overbodig te zeggen), koelen (jawel, al dan niet ondersteund door een oliekoeler) en het afvoeren van verontreinigingen (om het te verzamelen in het filter). De in goede smeerolie al aanwezige dopes hebben verschillende functies, bijvoorbeeld het voorkomen van schuimen, maar ook ter afbreking van verontreinigingen waaraan smeerolie onderhevig is. Dopes zijn op een zeker moment uitgewerkt: dat is het moment om olie te verversen. Gebruikt een motor olie, dan worden in zekere zin de dopes 'als vanzelf' op peil gebracht bij het aanvullen met nieuwe smeerolie. Een soort van voordeel bij een nadeel. Omdat goede olie (wat voor een cx het meest geschikt is laat ik maar even in het midden) al van dopes is voorzien voeg ik persoonlijk niets toe, vertrouw ik op de smeerolie alleen en ververs die geregeld.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver mvdberg112
Gast 
#14 | Geplaatst: 9 aug. 2006 13:29 | Aangepast door: mvdberg112 
Marco:
Ik heb twee middelen. De een is fin 25 en de ander is flon van brezan.
Ik heb deze middelen bij meerdre motoren ingevoerd en op dit moment heb ik alleen maar positieve reacties gehad.

Ik zelf rij er al grof weg 40.000 kilometer mee. Het enige vraagteken dat ik heb is dat mijn koppeling af en toe iets slipt. Even laten slippen en het is weer over.


Zelf heb ik TSL getest in mijn 2CV jaren geleden, en het verschil was significant, door het lage motorvermogen: hij reed ongeveer 4 tot 8 km/uur harder.

Ooit heb ik een TSL-test op een beurs gezien, en die was erg overtuigend voor mij als technicus. Maar ik kan mij goed voorstellen dat deze mededeling voor jouw niet overtuigend is - je kunt het beter zelf zien. (als je wilt beschrijf ik de test nog wel een keer).

Fin 25 (en slick 50) etc. zijn op teflon gebaseerd. Mijn motordealer vertelt me, dat de reden dat je geen auto-olie mag gebruiken is, dat de speciale deeltjes (een metaal, maar ik ben vergeten welke) tussen de koppelings platen gaan zitten. Misschien is dat met Teflon ook wel het geval. Sommige olie's hebben ook grafiet toegevoegd, met hetzelde effect.

TSL is echt alleen olie, maar dan een die pas bij hele hoge temperaturen 'defect' raakt en die op het metaal geplakt blijft zitten. Daarom loopt een motor met TSL ook nog een poosje door als deze de olie heeft verloren (berichten gelezen van situaties waar iemand de aftapplug kwijtraakte zonder schade).

Overigens gaan olie fabriekanten ook steeds vaker standaard een additief toevoegen dat aan het metaal hecht om start-slijtage te verminderen en de vraag is dus welke de beste is.

En, inderdaad, olie-toevoegingingen zijn altijd bron een lange strijd van voorstanders en tegenstanders. Uiteindelijk zitten er in iedere motorolie additieven - maar welke zijn beter TSL of de standard additieven? En dat is gewoon heeeeeeel moeilijk voor de vuit weg te zeggen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 9 aug. 2006 21:53 
Je hebt ook een olie van Castrol met de aanduiding Magnetic.
Claimt ongeveer dezelfde functie te hebben als alle hiervoor genoemde additieven. Gooi je die olie evenwel in een motor met natte koppeling dan gaat die onherroepelijk slippen.
Ik heb met een kwalitatief goede motorolie (voor de CX gebruik ik een half-synthetische van Bel Ray) in geen enkele van mijn voertuigen (en dat zijn er al heel erg veel geweest; heb in mijn leven zeker zo tegen de 200 motorfietsen gehad waar ik ook mee heb geraced en gecrossed) ooit problemen gehad.
Ik ben vanuit die ervaring dan ook van mening dat die olie-additieven niet nodig zijn en als ze bewezen goed zijn door de oliefabrikanten in hun producten worden opgenomen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Olie versterker TSL

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven