Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

windschermpje

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 sept. 2006 23:38 
Mijn recent verworven CX500 die zojuist via een keuring RDW van 1982 naar 1980 is teruggezet heb ik zonder nummerplaat nog niet durven berijden. Hij/zij mist een schermpje, wel gaatjes in de koplampunit. Is dat nog te vinden en zoja waar?
Ook de rubbertjes van de zijkapjes zijn niet best.
Groeten rien

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 sept. 2006 07:23 
Welkom....Rien
Een schermpje is vast wel te vinden bij iemand van de club. De rubbertjes van de zijkapjes zal wat lastiger worden.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 sept. 2006 09:09 
Dat kleine windschermpje op de koplampunit is zeer moeilijk tot bijna niet te vinden.
Bij de dealer niet meer leverbaar en gebruikt zijn de weekmakers in het kunsstof na al die jaren zodanig uitgehard dat het schermpje vaak vol met kleine barstjes zit en zeer gemakkelijk scheurt.
De rubbers voor de zijkapjes zijn nog gewoon (althans vorig jaar nog) bij de dealer te bestellen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 sept. 2006 09:21 
Hans heeft gelijk. Het cockpitschermpje is alleen nog 2e hands te scoren. De rubbers zijn zeer eenvoudig na te bestellen bij www.cmsnl.com (postorder) of bij de Honda-boer op de hoek van de straat.

ronde rubbers bovenzijde
onderdeelnr. 83705-413-000 €1,00

ovale rubbers onderzijde
onderdeelnr. 17247-303-000 € 2,00
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver hendrix
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 sept. 2006 12:48 
Suggestie:

neem een stevig tuk papier / dun karton, buig en knip dit in de vorm dat het orginele schermpje heeft, haal bij een bouwmarkt of iets dergelijks een stuk perspex (plastic) trek hier de vorm van het karton op over en zaag uit met een decoupeerzaag of (is netter) figuurzaagje.
verwarm het perspex met een fohn (je kan een verfafbrander gebruiken maar pas op niet te dichtbij, dan gaat je perspex borrelen) en buig voorzichtig in vorm. juiste vorm.... afkoelen onder de kraan en gaten boren, monteren ... om de rand kan je een stukje rubber slang dat over de lengte is opengesneden vouwen.

succes

groetjes hendrix

Schrijver rel
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2006 13:15 
suggestie hendrix is aansprekend.
Benieuwd of het ook daadwerkelijk lukt, of beter: is het gelukt? Perspex is toch niet zo makkelijk materiaal en moet wel circa 5 mm dik zijn voor sterkte?
leuk, rien

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 sept. 2006 15:52 
Ik ben vanmorgen bezig geweest met het maken van zo'n schermpje. Maar het is niet helemaal, of helemaal niet gelukt...

Wel een hoop geleerd, vooral wat ik niet moet doen.


Kijk voor het hele verhaal op
http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/schermbouw.html

Harmony,
Hans.
( die nooit te oud om te leren is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 sept. 2006 16:03 | Aangepast door: Hans 
Je kunt beter lexaan nemen.
Dat is zeer buigzaam, onbreekbaar en aan 2mm dikte heb je voor dit schermpje genoeg. Het is heel goed te bewerken en te zagen. Ik gebruik het voor gebroken ruiten van kuipen (maar dan wel 5 mm dik).

Maar het scherm dat je- te zien op jouw website -hebt 'getoverd' is natuurlijk veel te groot. Het originele schermpje (ik heb nog een CX met een bijna nog heel schermpje - een lelijke barst ontsiert) is veel lager en valt niet zover over de koplamp. Het is niet meer en minder dan een cockpitscherm ter bescherming van de tellers, helemaal niet bedoeld om wind en regen voor de berijder tegen te houden; dus veel meer als sier.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 sept. 2006 16:42 
Ik weet niet wat voor cockpitschermpje je bedoelt, maar vanmiddag is er op deze site een CX te koop gepost en die heeft een klein opstaand randje. Leuk, koop je een schermpje, krijg je er een halve motor bij....

Succes

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 18 sept. 2006 16:49 
Handige Hans, als sinterklaas nog een doorzichtige mijter zoekt kan ie je bellen?

Nu zonder dollen, ik vind het echt te gek dat je dit op een ochtend even uit gaat proberen. Jammer dat het resultaat tegen valt, maar zoals collega-Hans zegt, hier kun je alleen maar van leren. Zo heb ik een voorzichtige tip voor je, van Marc Evans (Discovery): Afplaktape over je zaaglijn, dat voorkomt scheuren en barstjes.

Groet,
Edward

Schrijver rel
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 sept. 2006 17:51 
zeer genoten van Hans onderhoudend CX verhaal op de link. Ik zie wel enige verwantschap, als ook herintredende motorrijder voor weinig. Zie zelfs dat Groot-Ammers werd aangedaan.

Nu een maldus.
Rieb

Schrijver ghouweling
Gast 
#12 | Geplaatst: 18 sept. 2006 17:58 
Voor wat het waard is:
Ik heb in een grijs verleden eens een scherm gemaakt toen het originele ruitje van een schurgers(stuur)kuipje kapot was.
Eerst het gebroken ruitje geplakt, hoeft niet netjes en/of compleet te zijn. Dan van gips, kranten en stokjes een mal gemaakt, goed laten drogen. Als laatste een stuk plexiglas, perspex of wat het ook was, dat weet ik niet meer, erop en langzaam, met brander heet gemaakt tot het vanzelf over de mal "heenvalt". Het enige probleem was dat elke oneffenheid in de mal zichtbaar was.
Nog mooier is het als je het perspex in een oliebad kunt warm maken.

m.vr.gr. Gijs.

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 18 sept. 2006 18:26 
Het originele "ruitje" was zeer klein. (zie foto) Als je een windscherm wil hebben, zijn er allerlei producten via de motorhandel te koop.OA via motozoom, of Louis.de enz. Eventueel 2e hands via marktplaats of vergelijkbare site's. Nog een tip, mocht je zelf iets willen maken, smeer wat vaseline op de plek waar je het kunststof wil zagen, dat voorkomt dat het kunststof achter je zaagblaadje weer dichtsmelt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 sept. 2006 18:50 
Ik heb veel met lage ruitjes ge-experimenteerd en ze uiteindelijk allemaal in de vuilnisbak gegooid. Want: teveel turbulentie, gefluit en gebulder rondom mijn hoofd. Het originele stuur van de CX is niet voor niets zo laag: het levert een voorovergebogen zithouding met minimale luchtweerstand (= minimaal geluid).

De enige echte windbescherming levert een volle kuip (zoals een Rickman Polaris, een Schurgers 928s of een Windjammer) en het summum is een kuip met electrisch verstelbaar scherm. En dat laatste is jammer genoeg nooit voor de CX geleverd.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 sept. 2006 19:43 
Leuke website Hans, Heb ik met plezier gelezen. Maarre, 1 klein commentaar erop: Hoe zit dat met die zesde versnelling? Die ben ik zelf nog niet tegengekomen.

Leuk dat je alles zelf doet en er een hoop van leert.

Groetjes,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 windschermpje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven