Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achterste carter deksel

 
Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2006 21:43 
Ik wil mijn achterdeksel waar o.a de pick up zit voor de ontsteking los maken.
het gaat om een blok van de cx500E.
ik heb alles los waaier waterpomp is er af keramische ring ook.
versnellings pookje is er ook af
ik krijg er maar net 1cm speling tussen
rondom
moet ik meer kracht zetten ???
of zie ik iets over het hoofd wat los gemaakt moet worden.
ik wil namelijk de distrubutie ketting controleren.
alvast bedankt voor de adviezen

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2006 23:26 
ja , je ziet zeker iets over het hoofd, op het achterdeksel zit er nog een klein dekseltje( waar de ontsteking in zit), daar zit een rotor in die je dient te demonteren, als je echt geweld zet , breek of beschadig je deze
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 okt. 2006 08:40 
klopt, je moet het rotortje ook verwijderen, Maar er is wel iets wat tegen werkt, dat is namelijk de dynamo. Deze wordt door de magneten weer terg getrokken in het blok. Dit gaat inderdaat ongeveer met een 1cm spelen.

Bij het los nemen van de achter deksel moet je wel het schakel asje af en toe terug slaan in het blok, want anders rek je de veer uit die er achter zit. Je merkt dit namelijk niet dat je het veertje uitrekt bij het demonteren van de achter deksel. Dus tik het asje af en toe even terug het blok in.

Dan hebben we de cardan as nog. Let hier totaal niet op. Die komt wel mee of blijft in het blok zitten. Er kan een onderdeel los komen van deze as maar in de regel wijst dit zich van zelf. Dus als de cardan as mee wil, laat hem dan maar mee komen.

In het verleden heb ik iemand gehad die de deksel er ook niet van af kont krijgen. Het lukte steeds maar niet. Na lang doorvragen bleek dat hij deaanzuigbuizen naar de cilinderkoppen er nog op had zitten. Ja dan wil het ook net niet. Dus kijk daar ook nog even naar.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 okt. 2006 16:36 
Puk EN Marco

bedankt voor de goede raad het was inderdaad het rotortje wat ik niet had los gemaakt.
Daarna was het een fluitje van een cent.
Marco Heb je klepsteel seals op voorraad????????
Of een complete pakking set waar alles in zit maar die blijft dan bij jou en als je tijd hebt voor de revisie van mijn blok.

Schrijver rupert
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 april 2012 19:41 | Aangepast door: rupert 
Ne enkele jaren inactiviteit merk ik dat mijn stator defekt is. Het blok is al uitgebouwd en de waterpomp-rotor is er ook af. Alle bouten van het achterdeksel zijn eruit en toch wil het achterdeksel niet verder dan 1 cm omhoog. Net of er ergens iets tegenstribbelt. Nu is mijn CX er één met een transistorontsteking en ik las ergens dat dan de ontsteekingsrotor er ook af moet zie foto). Maar als ik het bekijk zou die toch vlot door het gat in het deksel moeten gaan. Heeft iemand hier ervaring mee ? ? ?
PS : welk materiaal gebruik je best om het carterdeksel van de rest te "scheiden" ?

Bedankt,
Rupert

ontsteekpulsgever
ontsteekpulsgever
Verwijder bestand #1

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 2 april 2012 21:42 
Hallo Rupert, dat is inderdaad lang geleden. Welkom terug!
Het deksel zou los moeten komen als je alle boutjes los zijn. De magneten van het vliegwiel kunnen wat weerstand opleveren. Je kan het beste een kunststof hamer gebruiken om het deksel los te tikken. Vergeet het veertje van de schakelas niet.
Succes met sleutelen, groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver rupert
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 april 2012 17:58 
Marcel en iedereen die het aanbelangt : bij een CX met transistor onsteking MOET je het vervroegings mechanisme demonteren. Anders gaat het ECHT niet . . .
Misschien een idee om dit ergens bij op de site te vermelden ?
Rupert

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterste carter deksel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Oldwood ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven