Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor revisie

 
Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 okt. 2006 21:04 
ik heb ooit op het internet een pagina gezien van een totale revisie van een CX500 blok het was een engels verhaal met heel veeel foto's er bij Marco Becker gaat binnen kort mijn blok reviseren .
maar ik zou me graag wat orienteren wat er zoal bij komt kijken .
ik wil in ieder geval alle dingen waar het blok voor uit het frame moet vervangen .
distrubutie ketting
dynamo
vrijloop start motor
waterpomp seals
bigg end lagers
zuigerveren
Een hoop dus
Ik wil met de CX500E naar de noordkaap in Noorwegen en wil dan niet voor verrassingen komen te staan.
Vandaar een grondige voor bereiding.
wie weet de link naar het engelse verhaal ?????

alvast bedankt

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 okt. 2006 22:49 | Aangepast door: Floris 
Op onze onovertreffelijke site kun je alles over CX-en vinden, dus ook het door jou gezochte verhaal:

http://www.honda-cx-gl.com/CX500-Rebuild.pdf

Klik hier of zie Over CX / CX Publicaties / Artikelen in tijdschriften. We hebben in de afgelopen jaren veel materiaal verzameld, het enige wat je moet doen is ff goed rondkijken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 okt. 2006 22:51 
bedankt Floris en Hans voor de reactie dat is precies het verhaal wat ik zocht .

Schrijver janreb
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2006 00:20 
Ik heb mijn blok destijds zelf gereviseerd. OOk uit laten bore en honen en overmaat zuigers. Alle lagers heb ik vervangen, ook van de vernellingsbak. Een aantal kogellagers zijn standaard lagers en kosten bij SKF maar een kwart van wat ze bij Honda kosten. En uiteraard een complete koprevisie en nieuwe thermostaat. Ook heb ik de rubberen inlaatspruitstukken vervangen.
Ik zou de dynamo laten zitten, ruilexemplaren zijn ook niet betrouwbaar.
Wel belangrijk is de carbs ultrasoon laten reinigen en nieuwe naaldsproeiers en zittingen monteren.

Schrijver Stoffel
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 okt. 2006 22:59 
Ik moet nu mijn blok ook demonteren.
Mijn zoon is er mee weggeweest en de motor is vastgelopen. Ik denk dat alle lagers verbrand zijn . Volgen s mijn zoon zat er te weinig olie in.
Als ik start loopt hij na enkele sec vast. Ga het toch zelf doen. Denk dat het te veel gaat kosten om het uit te besteden.
Aan de hand van het boek en de link hier boven moet he toch lukken.?
Of ik moet hem zo verkopren. Maar ik had er net voor €600 aan verspandeerd om hem in orde te hebben.
Er staat pas 28000km op. Ik heb er maar 2000 km mee gereden.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 okt. 2006 23:27 | Aangepast door: Hans 
Als eerste de conditie van de big ends op de krukas beoordelen.
Als daar groeven in zitten of brandplekken/klemsporen van vast-/aangelopen lagerschalen (een typische CX kwaal) dan is de krukas overleden. Een nieuwe is niet leverbaar en goede gebruikte zijn relatief zeldzaam.
Het enige dat dan nog resteert is het opbrengen van nieuw metaal (volgens mij heet dat plasma-lassen) en daarna afdraaien. Maar da's duuuuuuur.

Beter is dan om een ander blok te kopen, waarvan de krukas nog goed is en dat blok reviseren. De goede delen van jouw oude blok kun je dan gebruiken.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Stoffel
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 okt. 2006 00:50 
Ok bedankt.
GA dat dan eerst doen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 okt. 2006 08:07 
Ik heb een adres in Arizona (USA) gevonden waar nieuwe krukassen nog leverbaar zijn. Ze kosten $410 en daar komen uiteraard nog de verzendkostn bij.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Stoffel
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 okt. 2006 15:56 
Ik ben bang dat ik hem zo ga verkopen als plukmotor. € 650.-
Alles is nog erg mooi. Hij heeft minstens 20 jaar stil gestaan Ik zelf heber 2000 km mee gereden.

Ik heb ook nog een Vmax. Die ga ik dan wel gebruiken voor naar mijn werk.

foto
als dat werkt.
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/381904

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 15 okt. 2006 21:50 
Hallo Stoffel, neem even contact op met Marco. Wellicht kan hij je aan een andere krukas helpen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Stoffel
Gast 
#11 | Geplaatst: 15 okt. 2006 22:40 
[i][/i]
Ik weet eigenlijk nog niet of de krukas echt overleden is. Dan moet ik hem eerst demonteren.
Alvast bedankt.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor revisie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven