Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

toerentellerkabel

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2006 18:46 
Vanmiddag viel mijn toerenteller stil. Gelezen over de bevestiging op het blok. Eers daar wat bij gepost het topic komt dan helaas niet naar boven drijven.

Nu heb ik bij het blok het bewuste boutje op 7 of 8 uur gelokaliseerd en los gedraaid met een verlengde schroevendraaier met philips bitje. Maar nu de vraag:

Hoever draai je uit. Ik heb voor mijn gevoel ver uitgedraaid maar nog steeds niet de toerentellerkabel kunnen uitnemen. Als boutje er geheel valt is volgt meer gepruts bij montage. Hoe werkt die borging, is een taille in een busje zeker?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2006 20:24 | Aangepast door: ouwe_jan 
boutje moet er geheel uit ,daarna kan busje met kabel er af,kan wel eens vast zitten ,gebruik een waterpomptang en draai dan het busje en kabel er uit
Bij monteren gebruik dan wat veel vet dan kan je hem bij de volgende keer gemakelijk er af halen
verders gebruik ik een boutje met zeskantige kop dat is makelijker te monteren en los te halen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver rel
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 okt. 2006 16:46 
Evenwel, jan, is tot nu toe gelukt om boutje in het gat te laten, met een laatste winding shroefdraad en toch de kabel eruit te trekken. Inderdaad een busje met een halsje waar het boutje langsloopt. Zo was het 5 minuten werk, dankzij een verlengstift aan de bitjeschroevendraaier.
De kabel was gebroken.., blijkt in een paar centimeter langere lengte op voorraad in Ridderkerk. Morgen ophalen. Tot nu toe gaat het dus goed
Groeten rien

Schrijver rel
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 okt. 2006 13:35 
Nu ook de nieuwe kabel erin gekegen zonder demontage.
binnenkabeldunnetjes ingevet. Van buiten kun je zien waar de kabel heen moet. Schuin omlaag op 10 uur. Buitenkabel op zijn plaats, stuitend. Gleufje in de binnenkabel draaiend/drukkend passen in het blok.
Mij beviel liggend borgboutje op te zoeken, verder uit te draaien terwijl je voorzichtig drukt, want anders dreigt het boutje te vallen en met andere hand de buitenkabel induwen zodra boujte voldoende uitgedraaid is. Resultaat is zichtbaar en voelbaar. Aandraaien en klaar.
Alles dankzij goed werkbaar philips kruiskopboutje. Schuin boven rechteruitlaatring in de diepte te vinden.
Groeten rien

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 toerentellerkabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven