Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

nu de voorvork 2

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 okt. 2006 21:30 
Voorlopig is de lekkage van de oliekeerring gestopt. Blijft droog onder de stofkap.Wellicht doordat de overdruk eraf is.
Aan een vorkpoot nu half borrelglaasje kwijt op 135 cc, (als dit het eerste verlies is).
Ik merk niet echt verschil. Dat stimuleert niet om de keerringen te vervangen. Of?
Groeten rien

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 okt. 2006 22:34 
Rien,

Ik denk dat het toch verstandig is om dit na te kijken. Je hebt kans dat er geen olie uitkomt omdat er geen olie meer in zit. Heb je zelf de vorken gevuld met de olie waardoor je can constateren dat er maar een klein beetje uit gegooid is? Als dat het geval is en het gestopt is met zweten dan kan je het inderdaad even aankijken maar als je niet weet wat er in zat dan kan je dit maar beter even controleren.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 okt. 2006 08:13 
Tip van ouwe-jan
vul de lucht druk niet hoger dan o,5 Bar ,maak de poten olie vrij en ga dan gewoon rijden ,controleer de druk na een maand is deze het zelfde en geen olie lekkage dan kan je gewoon blijven rijden.
Is de druk weg of komt er toch olie uit ,dan vernieuwen van de keeringen
en nieuwe olie er in de druk niet hoger dan o,5 Bar zetten
Good luck
Ouwe-jan
Wie het beter weet doe je best
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver antoon

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 okt. 2006 09:15 
dikkere olie in de vork en geen lucht,olie lekkage weg,mijn ervaring.
gr.Antoon.

Schrijver rel
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 okt. 2006 22:10 
Schrijft ook (de beroemde) marco beckers, meer en dikkere olie. 210 cc ipv 135 om stuggere vering te verkrijgen. Hoe weet ik nu met bijvullen de maat? Is er een merkteken of is het dan beste de vork los ondersteboven te houden om te ledigen en dan te hervullen.

rien

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 okt. 2006 10:13 
Rien dat is voor jou een vraag en voor ons een weet.
voorwiel eraf -remmen eraf
allebei de vorken eraf
aan de zijkant onderaan het boutje er uit draaijen en de olie die er nog in zit er uit laten lopen
.
de vorken schuin liggen neer zetten
een klein trechtertje in het ggtje doen en de 135 cc olie er in laten lopen,dikte hiervoor is 15w of voork olie
dan de schroef er in draaijen en de vorken monteren -voorwiel en daarna de remmen

veel sucses er mee
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 nu de voorvork 2

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven