Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor die met licht aan start

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 okt. 2006 17:31 
In vorige bericht gaf ik al aan dat bij mijn 650E het licht niet uit kan.

De schakelaar is blind uitgevoerd.
Wat moet er gebeuren om een schakelaar met aan/uit/dimlicht te monteren. Gewoon andere uitvoering schakelaar monteren of ?
Voorbijganger begon al over contactslot. De motor is bouwjaar 82!
Kwam ooit uit belgie begreep ik.
Groeten rien

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 okt. 2006 18:53 
Ik ben ook wel benieuwd hoe het precies zit.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 okt. 2006 19:51 
Waarom een andere schakelaar als het goed is dan gaat het licht (dim groot )
Gewoon uit als je de motor start.
en je heb altijd je licht aan als je er op zit.
Ik heb ook een blinde schakelaar op mijn gl500 Amerikaanse uitvoering
Niets mis mee
De draden zitten er wel voor een schakelaar waar je het licht mee kunt uit zetten.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver rel
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2006 20:46 
Is met licht aan starten dan niet veel lastiger want belastender voor de accu? Dat is mijn voornaamste motief.
(Plus dat als je bij ons het achterom uitkom ik precies op tafel schijn bij het iets lager gelegen huis van de overburen) rien

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 okt. 2006 21:20 
Als de accu nog goed is en de motor normaal geen startproblemen geeft, zal die extra belasting niet zo'n punt zijn. Dan zou je het hooguit moeten aanpassen ivm je buren.

Simpelste is dan denk ik even de draad zoeken die de lamp van stroom voorziet zodra je het contact aanzet. Die doorknippen en dan met die draad vanaf het contactslot via een 'normale' schakelaar een nieuwe verbinding maken.

Betekent natuurlijk wel dat je een nieuwe stuurschakelaar moet aanschaffen (maar die zijn nog wel te krijgen op de sloop of wellicht via een van de leden).

Je kunt natuurlijk ook een losse schakelaar op het stuur monteren. Niet zo mooi (en zeker niet origineel), maar het kán wel. Ook dan de spanningsdraad vanaf het contactslot naar die schakelaar en van de schakelaar naar de lamp.

Schrijver hejo
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 okt. 2006 22:01 
hallo,zou er niet zo maar een schakelaar tussen zetten,de dynamo laad bij de amerikaans modellen met alle drie spoelen,en op die met schakelaar met twee en als je het licht aan doet ook op drie,dus je accu zou naar zijn grootjes kunnen gaan,weet niet helemaal zeker of de cxen dat ook hebben maar een heleboel motoren wertkt het wel zo

Schrijver rel
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 okt. 2006 12:54 
heb ik dan een amerikaanse CX 650E uitvoering?
Geen mijlenteller maar km in ieder geval. Andere identificatie?
Wordt nog ingewikkeld zo.
Groeten rien

Schrijver edho
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 okt. 2006 16:01 
Bij mijn 650e kan het gewoon uitgezet worden.
Lijkt op een uitgave van een ander land, kun je iets afleiden uit de type nummers of serienummers?

Schrijver edho
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 okt. 2006 16:02 | Aangepast door: edho 
sorry, repost

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 okt. 2006 16:08 | Aangepast door: ouwe_jan 
je licht schakelaar op het stuur rechts is stuk,de doorverbinding
een H-stuk is kapot
koop een nieuw of een tweede hansje om dit euvel op te lossen
ouwe-jan
Kan ook zijn dat de stadslichtdraad Br/W contact maakt na de schakelaar
met B/W het soldeersel wil wel een breken en dan komen zij aan elkaar te zitten
Wees voorzichtig met demonteren van de bevestiging van de licht /gashandel
ACCU de Min er af halen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 30 okt. 2006 16:10 
Mijn 650E kwam uit Canada, heeft een KM teller en geen aparte schakelaar voor het dimlicht. Ik heb een Vetter stuurkuip erop gezet en daar een schakelaar voor de koplamp ingebouwd.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Lemmy
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 okt. 2006 18:37 
[i][/i]
Hejo,

Via een andere schakelaar doe je in feite niks anders dan de stroom die normaal al vanaf 'contact aan' naar de koplamp gaat onderbreken. Ik zie dus niet direct een probleem met het opladen van de accu.

Zie ik iets over het hoofd misschien?

Schrijver hejo
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 okt. 2006 19:02 
weet het niet 100%,maar heb me dat eens laten vertellen,dat het zo zou werken,dus ik kan ert ook naast zitten

Schrijver rel
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 okt. 2006 21:28 
Ouw jan, er is naar mijn overtuiging niets kapot aan de schakelaar maar gewoon blind uitgevoerd.
Op het balhoofd staat op het plaatje in grote letters model 1983. Op kenteken deel 1 staat naast bouwjaar 1982 (!)
de tekst Basis TGK:HONM-1315 Wat dat betekent???? Ingevoerd 1993, volgens de overlevering uit Belgie.

Maar terug naar de oostpronkelijke vraag. Volgens amsilver zitten de draden er wel (in de stekkeraansluiting?) Dan zou ik "gewoon" een andere handle met schakelaar kunnen scoren en monteren?
Of zijn er toch complicaties?
rien

Schrijver rel
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 30 okt. 2006 21:55 
TGK is typegoedkeuring weet ik nu

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor die met licht aan start

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven